• Grupele restrânse nu beneficiază rezilienței elevilor, conform unui studiu
  • Calitatea performanței academice crește la profesorii care impun o disciplină ridicată
  • Abaterea disciplinară impactează negativ reziliența elevilor

Grupele cu număr redus nu cresc reziliența copiilor proveniți din familii sărace, arată un studiu publicat în Jurnalul Internațional de Științe ale Educației. Reziliența academică reprezintă capacitatea de a rezista adversității și de a avea performanțe bune la școală.

Eșantionul folosit a fost de 2,700 de elevi dezavantajați. Concluziile arată că reducerea numărului de copii nu ajută la performanța elevilor. Efectul este chiar invers, crescând riscul la note mai slabe, conform autorilor studiului.

Cantitatea profesorilor nu crește performanța copiilor. Expertiza profesională și o disciplină mai riguroasă pot, în schimb, să ridice nivelul de productivitate al școlalilor, potrivit studiului. „Calitatea profesorilor, în loc de cantitate, reprezintă garanția principală a rezilienței elevilor”, declară Tao Jiang, liderul studiului.

Recomandări

ELEVII GRECI ÎNVAȚĂ CU CHATGPT
DAI CU ZARUL CUNOAȘTERII
CODAȘII EUROPEI
VIITORUL COPIILOR ÎN RO ÎNCEPE MAI GREU
GAMING CONTRA ABANDONULUI ȘCOLAR
ȘCOALA LA PACHET

Studiul a arătat că abaterile disciplinare și școala în sine au efecte negative asupra rezilienței copiilor. Mesajul studiului este acela de a ghida mai bine elevii să se conformeze regulilor, să mențină disciplina și să se pregătească lecții după nevoile lor. „Atenția excesivă asupra reducerii claselor nu este necesară, fiind în detrimentul elevilor.”, declară Jiang. „Ar fi mai eficient să se investească în calitatea profesorilor”, continuă acesta.

Citește și