- Dacă îți este frică de eșec, se datorează sentimentelor de dezamăgire ale părinților din copilăria ta
- Stăpânirea de sine este importantă pentru a te ajuta să combați sentimentele negative din viața ta
- În România, 7 din 10 copii au nevoie de e consiliere psihologică
Perfecționismul sau teama de eșec ne urmăresc pe mulți dintre noi. Ele sunt, în realitate, doar momente stresante și provocatoare, potrivit psihologilor.
Frica noastră de eșec se datorează traumelor din copilărie
Teama noastră de a da greș apare din copilărie, atunci când îți dezamăgeai părinții cu o notă mică. „Critica și inducerea sentimentului de rușine în rândul copiilor reprezintă una dintre cele mai comune erori săvârșite de profesori sau părinți”, conform Petronelei Nechita, psihiatru. Totodată, atunci când ți-a fost teamă de nereușitele tale când erai copil, s-a datorat eșecului unui examen sau învinovățirii greșelilor făcute.
Încrederea în propriile tale forțe este ceea ce te ajută să-ți depășești fricile
Încrederea în tine este esențială în fața oricărui tip de examen sau evaluare importantă. Gestionarea stresului, de a rămâne concentrat și de a aborda problemele în mod rațional, poate face o diferență semnificativă în soluționarea chestiunii.
De ce apelează tinerii români la terapie?
În România, 7 din 10 adolescenți au apelat la serviciile de terapie pentru tulburările de anxietate. La copiii cu vârste cuprinse între 11 și 18 ani, au existat 8 cazuri de tentativă de suicid din cauza anxietății și depresiei. Cele mai frecvente diagnostice au fost reprezentate de anxietate (aproape 3 din 10 copii). Majoritatea cazurilor de depresie s-a înregistrat în rândul copiilor cu vârste între 11 și 14 ani (32% din cazuri) și cel al adolescenților între 15 și 18 ani (54% din cazuri).
Citește și
- 24 ianuarie 1859: Ziua Unirii Principatelor Române sub domnia lui Alexandru Ioan Cuza
- Ceartă între primării. Cele de sector și cea a Capitalei s-au amendat reciproc cu mii de lei că nu au curățat gheața de pe trotuare și din parcuri
- Netflix plănuiește să crească prețurile. Gigantul de streaming a adăugat peste 13,1 milioane de abonamente în doar trei luni