Raluca Maniță: „Trebuie să regândim toată programa școlară”. România are educație, dar fără rezultate

Elevii români au obținut cele mai mici note din ultimii 4 ani – aproape 80% au luat note peste 5 la Limba Română și 70% la Matematică.

Ligia Deca a anunțat că anul acesta au fost prezenți peste 150.000 de elevi dintre care aproape 113.000 au obținut rezultate peste 5. 26% dintre elevi au luat note sub 5, față de 18% în 2022 și 24% în 2023.

Avem și elevi de nota zece, îi poți număra pe degete. Dacă anul trecut au fost peste 400 de medii de 10… anul acesta doar 65 de elevi au bifat media perfectă. Anul 2020 a fost anul eminenților, aproape 900 de elevi au luat 10 pe linie.

România a avut 31 miniștri în 34 de ani

„Într-adevăr, știi cum spuneai la început felicitări, România atât s-a putut. Păi așa spun și miniștrii educației și am numărat, că mi-am făcut temele de acasă. Dacă tot suntem la educație, am avut în ultimii 34, 31 de ani de miniștri. Păi, unde să existe consecvență? Da. Și să nu mai vorbim despre alte lucruri, și anume că educația trebuie updatată urgent.

Vorbim despre era inteligențe artificiale. Vorbim despre zona de tehnologie, de inteligență artificială, profesorii trebuie updatați, programa trebuie upatată și așa vreau să iau pas cu pas până ajungem la infrastructură, pentru că până la urmă vorbim despre un lanț și dacă o zală este ruptă?! Păi acel lanț nu mai poate să-și îndeplinească funcționalitatea lui pentru care a fost creat.

Practic, dacă orice din acest șir lipsește și România noastră va rămâne cu felicitări.

Cum învață elevii?

Și uite asta încercăm să facem la Aleph Mentor, să updatăm educația să să ne pliem pe cerințele actuale, pe pe societatea actuală, pentru că acum, de exemplu, e o foarte mare discrepanță, o prăpastie extraordinară între profesori și elevi. La gândire da, la cultură, mentalitate. De unde învață? Cum învață?

Elevul învață de pe instagram, elevul învață de pe tiktok, elevul învață și folosește social media și pentru partea de educație. Și nu e deloc greșit. Și chiar până la urmă ăsta e viitorul?

Da. După care ajung la finanțare în 2008, nu departe, Anton Anton, unul dintre cei 31 de miniștri, spunea așa este vital, este vital ca educația să primească 6% din PIB, cât avem acum, 3,2% din PIB. Una dintre cele mai mici sume merg spre educație în România, din țara european bun, pentru că am avut și 2,4% adică într-adevăr am avut, dar trebuie să luăm în considerare faptul că ar trebui în educație să ajungă acum niște device-uri mult mai scumpe.

Ar trebui să crească salariile profesorilor pentru ca meseria asta să fie atrăgătoare, să atragă tineri mișto care vor să pună umărul la educația țării, pentru că până la urmă vorbim despre liderii de mâine.

E în pericol viața elevilor în școlile vechi din România?

Vorbim despre 270.000 de elevi care învață în clădiri cu risc seismic, adică asta este cel mai grav. Da, cât de importantă să fie educația? Foarte importantă, dar atunci când nu pune în pericol viața copilului. Prefer să le duc acasă, pentru că am o alternativă foarte mișto.

Pot să le duc online, pot să le ducu mentori din online care sunt disponibili, pot să le ducu mentori din America, din Franța, de unde îmi doresc eu? Da, ok, rezolvăm și partea socială, pentru că sunt foarte multe școli private, sunt foarte multe cursuri after-uri, unde poți să-ți duci copilul și să rezolvi și partea socială, pentru că până la urmă suntem ființe sociale.

Da. Și vorbim despre aproape 10.000 de școli care au fost construite după 1970, înainte de 1977, nu după, înainte. Da. Și nu au fost refăcute astea la cel mai mic cutremur și știm foarte bine că țara noastră nu este străină de cutremure”, a spus Raluca Maniță, editor Aleph News, la Știu.

Exit mobile version