- Un nou studiu arată care este efectul temelor în rândul elevilor: contribuie la performanță.
- Studiul arată că temele concise vin cu o eficiență ridicată în rândul elevilor.
- Elena Lotrean: Temele scurte pot duce spre succese mari.
Care este impactul temelor de acasă?
Advertisment
Un studiu realizat de Hamilton Institute din Irlanda arată cum frecvența temelor este mai importantă decât durata. Temele concise și periodice au demonstrat o eficiență mai crescută în rândul elevilor. Studiul arată că temele într-o proporție mai mică au o eficiență mai crescută. Pot temele de scurtă durată să optimizeze succesul academic și să influențeze evoluția academică?
Elena Lotrean, expert în educație, explică care sunt măsurile pe care profesorii le pot implementa pentru a îmbunătăți randamentul elevilor, în ceea ce privește cantitatea de teme pe care elevii le primesc.
Recomandări
„Temele, în primul rând, ar trebui să fie date pentru consolidarea cunoștințelor, respectiv competențelor pe care se dorește de le achiziționa elevul. Și au un rol și de a ține conectat cu materia și de a înțelege mai bine conceptele. Și mai departe de a-și forma mâna, un mod de lucru, un fel de consecvent de a aborda lucrurile și în viață, nu numai la școală. Mai mult decât atât, temele scurte sunt mai concise, nu plictisesc copilul și temele care nu pot fi realizate sunt date chiar degeaba. Pentru că este clar că există o frustrare și dacă nu pot să fie mai departe corectate împreună cu profesorul de la clasă, nu-și ating scopul.” spune Elena Lotrean.
Pe același subiect, Elena Lotrean a explicat care sunt politicile care ar putea fi introduse și propuse de Ministerul Educației, pentru a reduce rata de stres.
„Sunt multe soluții ce pot fi introduse. Una care mi-a plăcut mie foarte mult este alocarea unui anume timp care să devină o rutină. Respectiv, fără teme la clasa pregătitoare și câte10 minute pe zi de la clasa întâi încolo. Asta înseamnă că în timpul acesta ar trebui să poată realiza temele la toate materiile pe care le au într-o zi la școală. Și ce pot face profesorii, este să-și pună în clasă un tabel, astfel încât eu dacă văd că un coleg de-al meu a dat o temă la clasa a șasea, care durează 30 de minute, o să-mi reglez timpul pe care îl aloc eu temelor la materia mea. Asta se poate face foarte ușor în clasă, fără intervenția Ministerului. Nu cred că Ministerul este responsabil pentru a regla temele.”, explica Elena Lotrean.