- Studiile arată că la Evaluarea Națională lectura pare să bată pasul pe loc
- Analiza arată că testele PIRLS și PISA au direcții inovatoare pentru predarea lecturii
- Dacă testele PISA urmăresc să se plieze pe sistemul fiecărei țări, Evaluarea Națională devine autohtonă
- Mihaela Nabăr: Evaluarea Națională face referire la conținut și la reproducerea conținutului
La examenul de la Evaluarea Națională nu se pune accent pe lectură. O analiză arată că testele PIRLS și PISA acordă o mai mare atenție acestui aspect și promovează direcții inovatoare când vine vorba de predarea lecturii în școli. Sunt benefice sau nu testele PISA?
De ce se pune mai puțin accent pe lectură la Evaluarea Națională?
„Testele PISA și Evaluarea Națională sunt două lucruri extrem de diferite. Evaluarea Națională face referire la conținut și la reproducerea conținutului iar testele PISA fac referire la analizarea alfabetizării funcționale. Pe de-o parte se evaluează capacitatea de a folosi informațiile pe care le învață la școală, în cazul testelor PISA, pe de altă parte, în cazul Evaluării Naționale se evaluează maniera în care se reproduc conținuturile. La Evaluarea Națională avem un grad de dificultate mai mare decât la Bacalaureat”, a spus Mihaela Nabăr, expert în educație, la Aleph News.