- Prin opere precum ”Baltagul” sau ”Ion”, profesoara abordează subiecte diferite la clasă
- Profesoara inițiază dezbateri care să-i ajute pe cei mici să facă diferența dintre un mediu toxic și unul sănătos
- Profesor: „Trebuie ca elevul să înțeleagă că o societate ca în «Ion» aparține trecutului“
Lidia Mîrzac, o profesoară de română din Câmpulung Moldovenesc, a găsit o metodă inedită, prin care îi învață pe elevi noțiuni și valori importante în viața de zi cu zi. Prin opere precum ”Baltagul” sau ”Ion”, profesoara abordează subiecte diferite la clasă. Le vorbește copiilor despre violența în familie și egalitate între sexe. Inițiază dezbateri care să-i ajute pe cei mici să facă diferența dintre un mediu toxic și unul sănătos.
Advertisment
„Trebuie ca elevul să înțeleagă că o societate așa cum este în Ion, în Enigma Otiliei, în Baltagul este o societate care aparține trecutului. Sunt clase la care apar dezbateri puternice uneori nu pot să-i opresc. Elevii sunt foarte receptivi“, spune Lidia Mîrzac, profesor de Limba Română.
Antonia Rusu este elevă în clasa a 11-a și este încântată de ce se întâmplă la orele de română. Romanul ”Ion”, de exemplu, a fost o revelație atât pentru ea, cât și colegii ei.
Recomandări
„Așa ne-am dat seama toți în ce lume se trăia înainte și ea tăcea și suporta și am văzut gândirea asta, de exemplu la străbunica mea și mi-a povestit că așa era. Bărbatul era stâlpul familiei cum ziceai el tu trebuia să faci și nu e așa. Avem toți drepturi egale“, spune Antonia Rusu, elevă în clasa a XI-a.
Lidia Mîrzac devine astfel și psiholog și confident pentru elevii săi, care au din ce în ce mai multă încredere în ea.
„Mi-a rămas în minte o întrebare a unui elev de clasa a 11-a care viza de fapt violența spirituală. M-a întrebat dacă nu este violență faptul că este obligat să meargă la biserică. Am rămas blocată. Daca nu este violență faptul că este obligat să postească deși el nu înțelege acest lucru“, spune Lidia Mîrzac, profesor de Limba Română.