• Din ce în ce mai multe state se orientează către dezvoltarea de competențe digitale
  • Pandemia a arătat problemele existente în sectorul educației
  • Serviciul DG Reform vine în ajutorul statelor care solicită asistență în reformarea educațională

Din ce în ce mai multe state solicită ajutor din partea DG Reform pentru dezvoltarea competențelor digitale, atât pentru elevi, cât și pentru cadrele didactice.

„Competențele digitale sunt cele care vor influența, în mod major, accesul la piața de muncă, la o carieră și la posibilitatea de a participa în societate”, a declarat Raluca Painter, Head of Unit la Direcția Generală pentru Sprijinirea Reformelor (DG Reform). Aceasta a afirmat că „o serie de state, deja din timpul pandemiei,  au venit la DG Reform pentru a lucra pe domenii specifice, în special prin două aspecte: competențele digi tale pentru copii, dar extrem de important – formarea profesională si competențele digitale ale personalului didactic”. Declarațiile vin în contextul evenimentului încheierii proiectului „Consolidarea guvernanței învățământului preuniversitar din România”.

Care sunt soluțiile?

Pandemia a revelat probleme sociale, economice, logistice sau rasiale în vederea situației educaționale din România. De altfel, situația este similară și în alte țări din UE, iar rezultatele PISA reflectează acest lucru. „Ceea ce s-a văzut este că aceste rezultate ale OCDE subliniază că e nevoie de o implicare majoră pentru ridicarea competențelor de bază ale elevilor și adolescenților testați”, susține Painter.

Recomandări

ALEPH 4 YOU!
MULTĂ MATE, PUȚIN KNOWLEDGE
Shopping
ANGELO IA NOTĂ MAXIMĂ
FARFURIA PERFECTĂ

DG Reform este cel mai nou serviciu al Comisiei Europene, menit să ajute statele care apelează la el. Acesta este gratuit pentru clienții săi, Comisia Europeană acoperind costurile experților care sunt partenerul de implementare.

Citește și