- Din ce în ce mai mulți tineri nu mai răspund la interviurile de angajare
- Studiile arată că și angajatorii pot să nu mai dea niciun semn la interviuri
- Este nevoie de mai multă etică în procesele de recrutare, spun experții
Tot mai mulți tineri din generația Z și mileniali nu mai răspund la interviurile de angajare, fenomen cunoscut ca și ghosting.
Advertisment
Alice, o tânără din Marea Britanie, a dat ghost la o firmă de social media pentru că a simțit că procesul de recrutare, întins deja pe 5 etape, nu se mai termină. „Părea că este o serie infintă de obstacole pentru o poziție entry-level care nu-mi era garantată”, a declarat aceasta.
Unii cercetători atrag atenția procesului de recrutare din partea angajatorilor, aceștia fiind prea exigenți pentru angajați. „Când generația Z aplică la un entry-level, aceste roluri pot avea 3, 4, 5 etape”, explică Shoshanna Davis, fondatoarea Fairy Job Mother. Statisticile site-ului Indeed arată ca, deși generația Z practică asta cel mai mult, 86% din generațiile mai vechi au făcut ghosting cel puțin o dată în viață.
Recomandări
Care sunt statisticile?
Ghosting-ul post-pandemic s-a dublat, conform unui studiu realizat de Glassdoor, un site de resurse umane. Unul din cinci internauți Indeed au primit ghosting din partea angajatorilor, arată statiscile. Alice a fost anunțată din scurt să se relocheze, ceea ce „a dus la mult stres fără motiv”, declară ea.
Cercetătorii atrag atenția la o etică mai bună în domeniul resurselor umane. „Recrutările, pentru mulți, reprezintă un proces lipsit de inimă și empatie”, susține David Rice, expert în HR. Rice recomandă atât angajaților, cât și angajatorilor, să anunțe când nu mai pot fii prezenți la interviuri. „Nu este un efort mare să refuzi politicos ceva”, susține expertul.
Citește și