• Societatea încă mai crede că învățământul superior, și nu mediul social, determină rezultatele carierei
  • Printre provocările cu care ne vom confrunta sunt: politica și schimbările climatice
  • Nucleul învățământului superior nu s-a schimbat aproape deloc în 3.000 de ani

Ce este învățământul superior? Într-o lume în care diferențele sunt în continuă creștere, nucleul nu s-a schimbat aproape deloc în 3.000 de ani, în aproape toate variațiile de timp, loc și cultură: formarea culturală a persoanelor.

Metodele de formare a persoanelor au fost, de asemenea, în mare parte constante. Elevul care se formează singur este scufundat în cunoaștere, ghidat de profesori. Pretutindeni au fost folosite aceleași tehnologii: cunoștințe exprimate în texte, pe hârtie și acum pe ecran, organizarea clasei, evaluarea educațională, selecția elevilor prin examen și certificare.

Societatea încă mai crede că învățământul superior, și nu mediul social, determină rezultatele carierei; că ar trebui să fim judecați în funcție de gradul de mobilitate socială atins; și că nicio instituție nu ar trebui să fie nereprezentativă pentru societate. Această ștachetă este prea înaltă. Ne-am supraestimat capacitatea de a oferi mobilitate și dreptate doar prin propriile noastre practici.

Recomandări

ALEPH 4 YOU!
MULTĂ MATE, PUȚIN KNOWLEDGE
Shopping
ANGELO IA NOTĂ MAXIMĂ
FARFURIA PERFECTĂ

Care urmează să fie provocările?

Ne așteaptă alte provocări. În primul rând, politica. Statele trebuie să coexiste fără un „polițist” global, iar politicile naționale au nevoie de consens. Eșecul înseamnă că alunecăm spre război. Învățământul superior este locul în care studenții sunt pregătiți în relațiile sociale și formați ca persoane reflexive capabile de acțiune socială. Una dintre căile de urmat pentru a ajunge la sisteme politice mai stabile, bazate pe agenție distribuită, este educația.

În al doilea rând, avem urgența climatică și naturală. În ciuda traumelor sale, statul este singurul punct fezabil de coordonare, deși statele vor trebui să devină mai bune în ceea ce privește delegarea responsabilităților la nivel local.

Peste 10 ani, am putea discuta despre transformarea învățământului superior pentru a contribui la atenuarea, ajutorarea în caz de dezastre și reconstrucția sistemelor sociale sub conducerea statului.