• Telefoanele mobile vor fi interzise în școlile din România, în ore și în pauze
  • Măsura este prevăzută în noua lege a Educației și în Statutul Elevului
  • Noua măsură va fi implementată începând de luni, 23 septembrie

Adio telefoane mobile în școli!

Telefoanele mobile vor fi interzise în școli, atât în timpul orelor, cât și în timpul pauzelor, conform noii măsuri prevăzute de noua lege a Educației și de Statutul elevului. Elevii vor fi nevoiți să își lase telefoanele într-un spațiu special amenajat la începutul programului și vor avea voie să-l recupereze abia după terminarea orelor de curs.  În cazul încălcării acestor reguli, profesorii pot recurge la sancțiuni pentru elevi, precum scăderea notei la purtare.

Daniela Vișoianu, expertă în educație, discută despre necesitatea introducerii acestei noi măsuri, dar și despre impactul tehnologiei asupra capacității de concentrare a tinerilor.

Recomandări

ALEPH 4 YOU!
MULTĂ MATE, PUȚIN KNOWLEDGE
Shopping
ANGELO IA NOTĂ MAXIMĂ
FARFURIA PERFECTĂ

”Ceva este necesar, ceva este exagerat. Deci chestiunea aceasta cu pauzele pare o exagerare și o diferență între prevederi legale pe de-o parte, între regulamentele de organizare și funcționare a unităților de învățământ și pe de altă parte, de prevederea statutului elevului. Nu e foarte clar ce se întâmplă în pauze, dacă copiii pot să recupereze sau nu telefoanele în pauză. Totuși, profesorii au dreptate să insiste, și este necesar ca ei să stea mult mai atenți la ore și să fie mai concentrați în ceea ce se cheamă proces didactic. Există un impact semnificativ al tehnologiei în ceea ce înseamnă capacitatea de concentrare și bandă de atenție. Îi spunem, în engleză, attention span, în sensul în care această perioadă în care un tânăr poate să stea concentrat într-o singură sarcină, a scăzut pe măsura utilizării tehnologiei și e o măsură de reacție necesară cumva. Trebuie tratată cu moderație, pentru că primele zile sau perioada de acomodare trebuia să fie gradual, nu o chestiune bruscă.”, explică Daniela Vișoianu, expertă în educație.

Daniela Vișoianu explică, de asemenea, care ar fi modalitatea ideală de implementare a acestei măsuri, pentru a crește nivelul de atenție pe care elevii, copiii și mai nou, adulții, îl au.

”Putem să stabilim o regulă pentru un anumit tip de timp, după care să creștem progresiv această durată de timp. Deci este necesară această măsură pentru că observațiile sunt că învățarea nu se mai produce. Ei au ajuns în anumite ore, în anumite spații, inclusiv să urmărească seriale în timpul orelor, pentru că, sigur, ar fi trebuit să avem o conversație despre cât de interesante sunt orele sau cât este capacitatea profesorului, până a deveni interesantă, dar e o motivație de învățare care se construiește în fiecare copil. Tipul acesta de atitudine trebuie cultivată și dacă e nevoie de măsuri coercitive în sensul de a delimita accesul și utilizarea telefonului, ele sunt cumva bine primite și atenție, sunt bine primite de profesori și de data aceasta este o alianță puternică cu părinții, pentru că părinții au și ei dificultăți majore în a limita timpul de utilizare a copiilor acasă”, spune Daniela Vișoianu.

Citește și