• Un avatar virtual al unui model a preluat personalitatea sa și o folosește în ședințele foto
  • Crearea avatarului digital a fost criticată de către fani, fiind văzută ca o metodă care nu este etică
  • Măsura vine ca răspuns la mediul toxic al modelling-ului și la irosirea de bani și materiale

Cum influențează AI-ul lumea modei? Modelul londonez Alexsandrah și-a creat propriul avatar care să meargă la ședințele foto în locul ei.

Un model AI merge în locul originalului la ședințele foto

Geamăna virtuală a modelului a fost generată cu ajutorul AI-ului și a apărut deja ca și dublură a lui Alexsandrah pentru ședințele foto. Alter ego-ul arată „până la firele de păr” cu ea, conform lui Alexsandrah. Susținătorii spun că utilizarea din ce în ce mai frecventă a AI-ului în modelling permite consumatorilor să ia decizii de cumpărare mai personalizate.

Introducerea AI-ului în industria modellingului a atras critici

Brandul iconic de denim Leci Strauss & Co. a anunțat testarea unor modele generate de AI produse de compania Lalaland.ai din Amsterdam. Motivul invocate a fost acela de a testa o gamă mai largă de tipuri de corp și de etnii subreprezentate. Acest fapt a atras un val de critică și respingere la scară largă din partea publicului.

Recomandări

ALEPH 4 YOU!
MULTĂ MATE, PUȚIN KNOWLEDGE
Shopping
ANGELO IA NOTĂ MAXIMĂ
FARFURIA PERFECTĂ

Intenția dezvoltatorilor este aceea de a crea noi job-uri

Industria modellingului apără, însă, aceste decizii, motivând că AI-ul îmbunătățește logistica, poate aduce mai mulți bani și rezolvă situația mediului toxic de lucru. Michael Musandu, cofondatorul tehnologiei, susține că aceasta nu este menită să fure locurile de muncă ale oamenilor, ci să creeze noi joburi.  

Citește și