Mai puțin de 50% din europeni au încredere în calitatea alimentelor arată EIT Food Trust Report

A girl collecting apples in a basket beautiful harvest seasons fall

Ai observat vreodată diferența dintre produsele cumpărate de la fermieri din piață și cele din lanțurile mari de magazine? Gustul chiar și textura sau culoarea sunt diferite. Cel mai probabil, calitatea nutrițională a alimentelor este mai ridicată. Oferă-i hrană de calitate pentru o viață cât mai fericită.

Doar 45% din europeni au încredere în calitatea alimentelor

Un nou studiu realizat pe 19.642 de consumatori din 18 țări europene arată că încrederea în sectorul alimentar e în scădere. Raportul EIT Food Trust spune că mai puțin de jumătate (45%) dintre europeni declară că au încredere în alimentele pe care le consumă. Oamenii au îndoieli în ceea ce privește gustul, calitatea și sustenabilitatea alimentelor.

Raportul, ajuns la cea de-a șasea ediție, a fost dezvoltat de Observatorul Consumatorului EIT Food, care promovează transformarea către un sistem alimentar mai sănătos, mai sustenabil și mai rezistent.

Tinerii sunt mai deschiși către inovațiile alimentare

Studiul indică de asemenea un scepticism față de inovația alimentară – doar o treime dintre consumatori (34%) afirmă că sunt deschiși la noi produse alimentare. Tinerii consumatori cu vârsta între 18 și 34 de ani sunt mult mai deschiși la inovația alimentară (44%), comparativ cu doar 24% în rândul celor cu vârsta de peste 55 de ani. Acest lucru demonstrează că generația următoare ar putea fi mult mai dispusă să accepte noi produse alimentare concepute pentru a contribui la diete mai sănătoase și mai sustenabile.

Fermierii sunt cei mai de încredere și iau fața retailerilor și a restaurantelor

Fermierii sunt cei mai de încredere. În privința alimentelor, 65% dintre consumatori și-au exprimat încrederea în acest grup. Chiar și așa, e înregistrată o ușoară scădere față de anul precedent (67%). Cauza e determinată de o scădere a credinței în competența fermierilor. Două treimi (67%) dintre consumatori cred acum că fermierii fac o treabă bună, față de 69% în 2023.

Oricum, fermierii ocupă primul loc la preferințele consumatorilor. Pe locul 2, se află retailerii iar restaurantele ocupă ultima poziție.

Exit mobile version