Ascultă articolul
- EIT Food Trust Report arată că doar 45% din europeni au încredere în sustenabilitatea, calitatea și gustul alimentelor
- Tinerii cu vârsta între 18 și 34 de ani sunt mai dispuși să accepte inovații alimentare
- 65% din oameni au încredere și preferă alimente de la fermieri
Ai observat vreodată diferența dintre produsele cumpărate de la fermieri din piață și cele din lanțurile mari de magazine? Gustul chiar și textura sau culoarea sunt diferite. Cel mai probabil, calitatea nutrițională a alimentelor este mai ridicată. Oferă-i hrană de calitate pentru o viață cât mai fericită.
Advertisment

Doar 45% din europeni au încredere în calitatea alimentelor
Un nou studiu realizat pe 19.642 de consumatori din 18 țări europene arată că încrederea în sectorul alimentar e în scădere. Raportul EIT Food Trust spune că mai puțin de jumătate (45%) dintre europeni declară că au încredere în alimentele pe care le consumă. Oamenii au îndoieli în ceea ce privește gustul, calitatea și sustenabilitatea alimentelor.
Raportul, ajuns la cea de-a șasea ediție, a fost dezvoltat de Observatorul Consumatorului EIT Food, care promovează transformarea către un sistem alimentar mai sănătos, mai sustenabil și mai rezistent.
Recomandări
Tinerii sunt mai deschiși către inovațiile alimentare
Studiul indică de asemenea un scepticism față de inovația alimentară – doar o treime dintre consumatori (34%) afirmă că sunt deschiși la noi produse alimentare. Tinerii consumatori cu vârsta între 18 și 34 de ani sunt mult mai deschiși la inovația alimentară (44%), comparativ cu doar 24% în rândul celor cu vârsta de peste 55 de ani. Acest lucru demonstrează că generația următoare ar putea fi mult mai dispusă să accepte noi produse alimentare concepute pentru a contribui la diete mai sănătoase și mai sustenabile.
Fermierii sunt cei mai de încredere și iau fața retailerilor și a restaurantelor
Fermierii sunt cei mai de încredere. În privința alimentelor, 65% dintre consumatori și-au exprimat încrederea în acest grup. Chiar și așa, e înregistrată o ușoară scădere față de anul precedent (67%). Cauza e determinată de o scădere a credinței în competența fermierilor. Două treimi (67%) dintre consumatori cred acum că fermierii fac o treabă bună, față de 69% în 2023.
Oricum, fermierii ocupă primul loc la preferințele consumatorilor. Pe locul 2, se află retailerii iar restaurantele ocupă ultima poziție.