- Oraşul de 15 minute este un concept care a intrat anul trecut în atenţia publică
- Conceptul a fost popularizat de profesorul universitar Carlos Moreno
- Amsterdam, Stockholm sau Madrid sunt doar câteva dintre „orașele de 15 minute”
- Autovehiculele personale sunt responsabile pentru 60,7% din totalul de emisii de CO2 din UE
Ideal, într-un oraş ar fi ca la o distanţă de 5 minute de casă să ai la dispoziţie magazine, farmacii, bănci, la o distanţă de 10 minute să ai parcuri, restaurante şi zone pietonale, iar la distanţă de 15 minute să ai instituţii, spitale şi alte funcţiuni necesare, scrie Ziarul Financiar. Conceptul se numește „Orașul de 15 minute” și a intrat anul trecut în atenţia publică, acolo a și rămas. Marele avantaj ar fi o populaţie activă şi, în consecinţă, o prelungire a mediei de viaţă. Când însă un oraş precum Bucureştiul ocupă locul opt în clasamentul oraşelor cu cel mai aglomerat trafic rutier din lume, este greu să vorbeşti despre un stil de viaţă sănătos. Așa că te întreb „de câte minute este Bucureştiul?
Advertisment
Recomandări
Citește și
- STUDIU. Știai că… plasticul colorat se descompune mai rapid în microfibre? Cătălina Rădulescu: „Micropalsticele nu sunt biodegradabile. Ele se acumulează în pești, fructe de mare sau alte animale”
- Crezi că șeful tău este îngrozitor? 6 e-mailuri brutale pe care mogulii tech le-au trimis angajaților
- Florentina Pavăl:„ca profesor, văd unde se situează elevul”. Azi a avut loc ultima probă de la Evaluarea Națională la clasa a VI-a