- Anul acesta mai puțin de jumătate din participanți au luat nota 7 la titularizare
- 37.34% dintre profesori s-au calificat pentru angajarea pe perioadă determinată
- OCDE: Stabilirea unor standarde ar fi mai eficientă decât metoda actuală de selectare
OCDE vrea ca România să schimbe metoda de angajare a profesorilor. Mai exact, Organizaţia vrea să scoată examenul de titularizare și să îl înlocuiască cu stabilirea unor standarde noi pentru profesori. În prezent, mai puțin de jumătate dintre profesorii candidați au reușit să obțină note peste 7 și doar 37% au obținut un post de suplinitor.
Ce presupune o astfe de metodă și cine ar avea cel mai mult de câștigat dintr-o astfel de schimbare?
„OECD ne solicită să renunțăm la această formă, practic de examinare a profesorilor. Ceea ce ne solicită este să îmbunătățim examenul de titularizare și să adăugăm pe lângă un examen pur și simplu și metode de evaluare pe parcursul perioadei în care profesorul este la catedră sau cadrul dinamistic este la catedră. Mai mult de atât, ce ne mai cere OECD-ul este să și formăm cadrele didactice înainte de a da acest examen. Nu doar să îi aducem în fața unui examen și să spunem că acesta este singurul și unicul care asigură intrarea în sistem pe perioadă nedeterminată. Cine ar avea de câștigat din schimbarea unei astfel de metode? Educația, în primul rând. Și elevul despre care toată lumea uită atunci când vorbim de educație.”, a explicat Mihaela Nabăr, expert în educație.