- Unii fondatori ale afacerilor mici sunt interesați de binele societății
- Afacerile mari sunt interesate de obținerea profitului, mai mult ca orice
- Cei care doresc să ajute comunitatea în care trăiesc, încearcă să facă o societate mai bună
Printre fondatorii afacerilor mici, pornite de la zero, există o parte din ei care sunt interesați și de binele comunității.
Unii dintre aceștia sunt interesați de modul în care cresc și dezvoltă copiii, precum Raluca Chișu, care este fondatoarea KinetoBebe, un centru de terapie pentru elevi. Scopul ei este acela de a trata și informa copiii cu privire la postura corectă adoptată în timpul zilei. Alții sunt preocupați de ocrotirea naturii și a mediului înconjurător. Printre aceștia se numără Kosa Istvan, prin proiectul Transylmagica, care plantează câte un arbore pentru fiecare produs vândut.
Alții, sunt altruiști cu cei care provin din medii defavorizate, Bogdan Dimciu fiind unul dintre ei. Prin proiectul Ophori, acesta oferă servicii de înfrumusețare persoanelor cu probleme mintale. Oameni precum Cosmin Cucoș, unul dintre acționarii proiectului Învie Tradiția, se numără printre cei al căror interes este acela de a susține zona tradițională.
Toate business-urile sunt la fel?
Cu toate acestea, business-urile mari își măsoară succesul în cifre, bani și performanțe. Când vine vorba de încasări, patronii sunt gata să facă orice este nevoie pentru obținerea profitului.
Fondatorii micilor business-uri sunt entuziasmați să ajute comunitatea după posibilități. „În ultimii doi ani, am plantat mai mult pentru clienţi corporate şi marea majoritate a puieţilor plantaţi nu aveau un obiect ataşat”, declară Istvan. „Am avut de curând o vizită a unui ONG local în care copii cu tulburări mintale au participat la activităţi la Ophori şi am aflat că părinţii lor erau foarte bucuroşi că există firme precum noi”, afirmă Dimciu.
Citește și