Elevii români au dorință să iasă la vot. 75% din aceștia vor să voteze la cel puțin un tip de alegeri din viitor. Un studiu internațional pentru educația civică și pentru cetățenie arată că ne situăm sub media celor 20 de țări care au participat la acest studiu.

Este pentru prima dată când România ia parte la cel mai mare studiu internațional pentru educația civică, la evaluări realizate în anul 2022.

La acest studiu au participat: Brazilia, Bulgaria, Taipei (China), Columbia, Croația, Cipru, Danemarca, Estonia, Franța, Germania (Renania de Nord.–Westfalia), Germania (Schleswig-Holstein), Italia, Letonia, Lituania, Malta, Olanda, Norvegia, Polonia, România, Serbia, Slovacia, Slovenia, Spania și Suedia.

Recomandări

ALEPH 4 YOU!
MULTĂ MATE, PUȚIN KNOWLEDGE
Shopping
ANGELO IA NOTĂ MAXIMĂ
FARFURIA PERFECTĂ

În total, vorbim de un număr de 82.000 de elevi din aproximativ 3.400 de școli și de circa 40.000 de profesori.

În România, studiul a fost realizat în 158 de școli. Au participat  2.768 de elevi ( 1.357 de băieți și 1.411 fete), 2.242 de profesori și directorii din școli.

Datele raportate arată că elevii din România au obținut un scor mediu de 470 când vine vorba despre evaluarea cunoștințelor și a gândirii critice. Un scor care este mai mic decât media ICSS 2022 care este de 508.

România se situează pe locul 16 în topul țărilor care au participat.

2.768 elevi români au participat la acest studiu. Datele ne arată că:

  • 7 din 10 elevi români cred că democrația este cea mai bună formă de guvernământ
  • 4 din 10 elevi au încredere în Guvern și Parlament, comparativ cu cei media de 5 din 10 de la nivel internațional.
  • Mai mult de trei sferturi dintre elevii participanți spun că ar vota la cel puțin un tip de alegeri în viitor
  • 97% dintre elevii respondenți se declară europeni
  • 94% sunt mândri că România face parte din Uniunea Europeană, ultimele două procente sunt mai mari decât media ICCS 2022 (de 95% respectiv 91%)
  • 96% dintre elevi cred în libertatea cetățenilor europeni de a lucra oriunde în Europa, fiind un beneficiu pentru economia europeană

Recomandările pentru școli constau în: inițierea unor programe de învățare prin experiență în domeniul educației civice în colaborare cu autoritățile locale, organizații neguvernamentale și alte instituții, sprijin pentru structurile reprezentative ale elevilor, metode inovative de învățare pentru elevi, revizuirea modalităților de evaluare la educație civică pentru gândirea critică a elevilor, ghidarea elevilor pentru a înțelege impactul tehnologiilor și social-media asupra democrației.