- Guvernul portughez investeşte 400 mil. € în programe speciale de digitalizare.
- România abia a reușit să investească 30 de milioane de euro pentru 250.000 de tablete
- Cîrligeanu: Mediul privat are inițative de a crea tot felul de platforme.
- Expert în educație: „Ministerul din România poate să finanțeze toate inițiativele din mediul privat”
Educaţia a intrat într-o nouă eră. Ştii şi tu cum s-au desfăşurat orele în ultimul an, şi nu doar la noi, ci peste tot în lume. Unele ţări s-au adaptat noilor condiţii de predare şi au făcut un salt spre adevărata digitalizare, iar pentru asta au investit mulţi bani. Un exemplu este și Portugalia.
Tiago Brandao Rodrigues, ministrul Educaţiei din Portugalia: „Guvernul portughez investeşte 400 de milioane de euro în programe speciale de digitalizare a educaţiei, fonduri care acum sunt întărite şi prin Programul de Rezilienţă. Discutăm asta intern, dar vrem să aducem toate acestea la nivelul întregii Uniuni Europene, asta înseamnă investiţia în economia digitală.”
Ana Dănuţ este stabilită în Portugalia din 2005. Trăieşte în Lisabona și este mama a trei copii, toţi născuţi acolo. Spune că anul trecut, când au intrat în izolare, au fost multe probleme, anul acesta însă soluţiile continuă să vină din partea autorităţilor.
Ana Dănuț, româncă stabilită în Portugalia: „Anul ăsta cand am intrat din nou, două săptămâni nu au avut ore, timp în care au planificat lucrurile și s-au pregătit. Practic, timpul ăsta l-au folosit pentru a organiza platforma şi să distribuie tabletele.”
Noi nu avem un plan de sute de milioane de euro precum portughezii. Abia am reuşit să investim 30 de milioane de euro pentru cele 250.000 de tablete. Rareş Cîrligeanu, expert în educaţie, spune că ar exista soluţii pentru a accelera procesul de digitalizare.
Rareș Cîrligeanu, expert în educaţie: „Ce poate să facă Ministerul este să subvenționeze sau, mă rog, să finanțeze toate inițiativele din mediul privat, pentru că mediul privat are astfel de inițiative, de a crea tot felul de platforme, aplicații de management la clasa, paltforme cu conținut educațional, și Ministerul are trebui să creeze niște scheme de finanțare foarte simple.”