- California nu și-a îndeplinit obbligația de a oferi educație egală elevilor în pandemie
- Statul a sfost de acor să plătească 2 miliarde de dolari pentru recuperarea materiei
- Totodată, au pus și măsuri de protecție pentru modul în care pot folosi banii
În toamna anului 2020, în jurul apogeului dezbaterii privind închiderea școlilor în caz de pandemie, un proces din California a făcut o afirmație serioasă: statul nu și-a îndeplinit obligația constituțională de a oferi o educație egală elevilor cu venituri mai mici, care aveau mai puțin acces la învățarea online.
Acum, statul a fost de acord să folosească cel puțin 2 miliarde de dolari destinați recuperării în caz de pandemie. De ce? Pentru a-i ajuta pe elevii care încă încearcă să recupereze decalajul. Și include și măsuri de protecție pentru modul în care pot fi folosiți banii.
Înțelegerea va impune districtelor școlare să identifice și să evalueze elevii care au nevoie de cel mai mult sprijin și să utilizeze banii pentru intervenții bazate pe dovezi. Cercetările arată că anumite intervenții, cum ar fi meditațiile frecvente, în grupuri mici și timpul suplimentar de învățare în pauzele școlare, pot produce câștiguri semnificative.
Oficialii statului spun că banii – care vor proveni dintr-un fond mai mare de dolari deja pus deoparte pentru districte, în așteptarea aprobării legislative – fac parte dintr-un angajament continuu de a servi elevii cei mai vulnerabili.
Ce face România?
În România, nici măcar nu s-a pus problema recuperării materiei făcute în pandemie din cauza cursurilor online. Oficialii statului preferă să nu comenteze pe acest subiect.
Citește și