Studiu: Copiii nu merg la consilierul școlar. Ministerul Educației explică de ce

Un studiu realizat de Ministerul Educației arată că doar 17% dintre elevii de gimnaziu au mers la consilierul școlar pentru a discuta probleme personale – deși 91% știu că există un consilier în școală și 70% spun că au încredere în el.

Și totuși, aproape jumătate dintre copii, 46%, recunosc că nu pot apela cu ușurință la consilier atunci când au o zi proastă sau se confruntă cu o problemă.

De ce nu merg copiii la consilier

Un motiv important? Acordul scris al părinților. Mulți dintre elevi nu vor ca părinții să afle prin ce trec, iar procedura devine o barieră. În plus, în mentalitatea unor părinți, sprijinul psihologic este privit ca un eșec personal. Doar 6% dintre copii spun că nu merg la consilier din cauze obiective – cum ar fi lipsa acestuia sau faptul că nu îl cunosc.

În schimb, elevii aleg mai des să vorbească cu dirigintele sau cu alți profesori, persoane prezente zilnic în viața lor.

Cine are cel mai mult nevoie de sprijin

Există însă și o excepție: 40% dintre elevii cu dizabilități au apelat la consilier, comparativ cu doar 17% dintre ceilalți. Printre motive se numără lipsa integrării, lipsa încrederii în sine, gestionarea emoțiilor sau presiunea performanței.

Studiul face parte din proiectul european „Politici și resurse pentru școli sigure și suportive”, și a fost realizat pe un eșantion de peste 1.800 de elevi, alături de 103 diriginți, părinți, consilieri, directori și experți.

Exit mobile version