97% dintre elevi se declară europeni, iar 94% sunt mândri de apartenența României la Uniunea Europeană

Elevii din România sunt tot mai implicați în procesele decizionale la nivelul școlii și comunității, conform rezultatelor recente ale evaluării ICCS 2022. În ceea ce privește implicarea în școală și comunitate, datele arată că majoritatea elevilor români sunt activi în cadrul școlii și se implică în activități de voluntariat în beneficiul comunității lor. Totuși, există și anumite tendințe care indică o nevoie de consolidare a angajamentului civic în rândul elevilor.

Rezultatele evaluării ICCS 2022 pentru elevii români sunt următoarele:

Cunoștințe și gândire civică:

Implicarea civică în școală și comunitate:

Încrederea în instituțiile statului, intențiile de vot și participare:

Cetățenia europeană:

Pe 10 aprilie 2024, Universitatea din București a făcut publice rezultatele evaluării naționale ICCS – International Civic and Citizenship Education Study. Asta a reprezentat o etapă crucială în cadrul studiului internațional pentru educație civică și pentru cetățenie. ICCS are ca obiectiv evaluarea competențelor civice și cetățenești ale elevilor de clasa a VIII-a. Sub coordonarea echipei Laboratorului de Testare Educațională din cadrul Facultății de Psihologie și Științele Educației a Universității din București, România a participat pentru prima dată la acest studiu.

Impactul și Viitorul Educației

Evenimentul de lansare a fost găzduit în mod hibrid, facilitând interacțiunea între participanții prezenți și cercetătorii din alte țări. Această inițiativă este un pas semnificativ pentru educație. Evidențiindu-se astfel importanța colaborării și a investițiilor în educație pentru viitorul țării.

Citește și

Exit mobile version