• Elevii au obținut un scor mediu de 470 la evaluarea cunoștințelor și gândirii civice
  • Cei mai mulți elevi români consideră că democrația este cea mai bună formă de guvernământ
  • 97% dintre elevi se declară europeni și 94% sunt mândri de apartenența României la Uniunea Europeană

Elevii din România sunt tot mai implicați în procesele decizionale la nivelul școlii și comunității, conform rezultatelor recente ale evaluării ICCS 2022. În ceea ce privește implicarea în școală și comunitate, datele arată că majoritatea elevilor români sunt activi în cadrul școlii și se implică în activități de voluntariat în beneficiul comunității lor. Totuși, există și anumite tendințe care indică o nevoie de consolidare a angajamentului civic în rândul elevilor.

Rezultatele evaluării ICCS 2022 pentru elevii români sunt următoarele:

Cunoștințe și gândire civică:

  • Elevii au obținut un scor mediu de 470 la evaluarea cunoștințelor și gândirii civice. Acesta este mai mic decât media ICCS 2022 (508).
  • Aproximativ 1/4 dintre elevii un nivel D de competență, iar aproximativ o cincime se află la nivelul A.

Implicarea civică în școală și comunitate:

  • 86% dintre elevii au votat pentru alegerea reprezentantului clasei în consiliul elevilor.
  • Mai puțin de o treime dintre elevii români (28%) au interes ridicat față de politică și problemele sociale.
  • 55% au declarat că fac parte din grupuri de voluntariat care ajută comunitatea locală, comparativ cu media ICCS 2022 (37%).

Încrederea în instituțiile statului, intențiile de vot și participare:

  • Cei mai mulți elevi români consideră că democrația este cea mai bună formă de guvernământ. Însă, numai 4 din 10 au încredere ridicată în Guvern și Parlament.
  • Peste trei sferturi dintre elevii români au declarat că ar vota la cel puțin un tip de alegeri în viitor.
  • Aproximativ jumătate dintre elevii români se așteaptă să participe în viitor la activități civice legale și politice.

Cetățenia europeană:

  • 97% dintre elevi se declară europeni și 94% sunt mândri de apartenența României la Uniunea Europeană, procente mai mari decât media ICCS 2022.

Pe 10 aprilie 2024, Universitatea din București a făcut publice rezultatele evaluării naționale ICCS – International Civic and Citizenship Education Study. Asta a reprezentat o etapă crucială în cadrul studiului internațional pentru educație civică și pentru cetățenie. ICCS are ca obiectiv evaluarea competențelor civice și cetățenești ale elevilor de clasa a VIII-a. Sub coordonarea echipei Laboratorului de Testare Educațională din cadrul Facultății de Psihologie și Științele Educației a Universității din București, România a participat pentru prima dată la acest studiu.

Recomandări

ALEPH 4 YOU!
MULTĂ MATE, PUȚIN KNOWLEDGE
Shopping
ANGELO IA NOTĂ MAXIMĂ
FARFURIA PERFECTĂ

Impactul și Viitorul Educației

Evenimentul de lansare a fost găzduit în mod hibrid, facilitând interacțiunea între participanții prezenți și cercetătorii din alte țări. Această inițiativă este un pas semnificativ pentru educație. Evidențiindu-se astfel importanța colaborării și a investițiilor în educație pentru viitorul țării.

Citește și