- Afacerile de familie din România au o rată de succes mai mare comparativ cu media globală
- M. Luican: Afacerile de familie încearcă să arate a capitalism cu față umană
- M. Luican: Am încercat să îmi păstrez în permanență o conexiune cu oamenii din jurul meu
Ecosistemul business-urilor de familie din România este în general tânăr, iar cele mai multe dintre companii se află încă la prima generație sau la tranziția către cea de-a doua generație – perioadă care vine la pachet cu numeroase provocări. La nivel global, mai mult de două treimi din afacerile de familie eșuează sau sunt vândute de către fondatori și doar un sfert își continuă activitatea în a doua generație.
Despre cum reușesc românii antreprenori să aducă un plus pentru economia țării, a discutat Marius Luican, antreprenor, la Știrile.
„La 30 de ani, când am avut prima oportunitate, mi-am făcut propria firmă de care mă ocup și astăzi. Principalul lucru pe care mi l-am dorit la momentul respectiv a fost libertatea, libertatea de a face alegeri, libertatea de a-mi asuma riscuri. […] Cu timpul trecând am înțeles și noi, antreprenorii români, că
singura scăpare pe care o avem este să creăm corporații, să creăm sisteme, să înlocuim importanța unui om punctual cu importanța unui sistem funcțional.”, spune Marius Luican.
Citește și