• Tinerii cheltuiesc pentru a face față temerilor legate de viitor.
  • Doom spending-ul înseamnă să risipești bani pe distracție pe termen scurt.
  • Un studiu făcut de Credit Karma spune că 43% dintre mileniali și 35% din generația Z cheltuiesc pentru a se simți mai bine.
  • Rețelele de socializare intensifică presiunea de a cumpăra.

Tinerii își fac griji pentru viitor. Fie că este vorba de încălzirea globală, un dezastru economic iminent sau de ideea de a nu deține niciodată o casă, noile generații „cheltuiesc” pentru a face față acestor temeri.
Trăiești clipa și vrei să te bucuri de fiecare moment, iar cumpărăturile te ajută să gestionezi stresul și grijile zilnice. Rețelele de socializare pot intensifica presiunea de a cumpăra. Vezi influenceri sau prieteni care își etalează ultimele achiziții online, iar asta te atrage. Doom spending înseamnă, practic, să risipești banii pentru distracție pe termen scurt. Să îi consumi instant, mai degrabă decât să-i economisești pentru un viitor sigur. Un studiu făcut de Credit Karma arată că 43% dintre mileniali și 35% din generația Z cheltuiesc pentru a se simți mai bine.

Ce înseamnă doom-spending și cum influențează acesta comportamentul financiar al tinerilor?

„Principala problemă din spațiul estic, este că nimeni nu a înteles cât de importantă este educația financiară de la vârste fragede. Este foarte important să  îți pui bani deoparte. Nu exista planuri pe termen lung in interesul tinerilor. Conform noilor valori întemeierea unei familii nu mai reprezintă un interes pentru aceștia”, a declarat Vladimir Ionaș, sociolog, pentru Aleph News.

Cum afectează rețelele de socializare tendința tinerilor de a cheltui bani?

„O societate bazată pe consumerism, face ca noile generații să nu aibă neapărat planuri pe termen lung”, spune Vladimir.

Recomandări

ALEPH 4 YOU!
MULTĂ MATE, PUȚIN KNOWLEDGE
Shopping
ANGELO IA NOTĂ MAXIMĂ
FARFURIA PERFECTĂ