Malcolm Gladwell este autorul a cinci cărți de tip bestseller, printre acestea numărându-se și The Tipping Point. Cum lucruri mici pot provoca schimbări de proporții.
Advertisment
În după-amiaza zilei de 18 aprilie 1775, un băiat a auzit din întâmplare un ofițer englez spunând că a doua zi va fi iadul. Băiatul a fugit cu zvonul la Paul Revere, un argintar din împrejurimile Bostonului. Pentru că nu era prima dată când îi ajungea la urechi o astfel de știre, Paul a pornit în aceeași seară alături de prietenul său Joseph Warren pentru a da vestea iminentei invazii din sat în sat și a ruga localnicii să transmită informația mai departe, din gură în gură.
Călătoria lui Paul Revere este, probabil, cel mai faimos exemplu de campanie virală de tip word-of-mouth.
Recomandări
Nu întotdeauna purtătorul unui mesaj are rezultatele lui Paul. Succesul oricărei campanii de mobilizare are o corelație majoră cu implicarea oamenilor care au un set specific și rar de aptitudini sociale.
Acest lucru este explicat prin Legea celor Puțini (The Law of the Few) pe care Gladwell i-a numit Conectori, Specialiști și Vânzători.
A. Conectorii sunt persoanele care au talentul de a aduce lumea împreună, reușind să se integreze în medii diferite prin curiozitate, încredere de sine, sociabilitate și energie. Paul Revere era un Conector.
B. Specialiștii sunt persoanele care au talentul de a conecta informații din domenii diverse și cărora le place să le folosească ajutându-i pe alții. Paul Revere era și un Specialist.
C. Vânzătorii sunt pesoanele care știu să îi influențeze pe alții care sunt indeciși. Împreună cu Conectorii și Specialiștii, reușesc să genereze schimbări de proporții în reacțiile, obiceiurile și mentalitățile celorlalți.
Dacă vrei să îți lansezi un produs nou sa să îți relansezi cariera anul acesta:
• fă o listă cu cei care te-ar putea sprijini
• împarte-i în Conectori, Specialiști și Vânzători
• alocă-i fiecăruia mesajul potrivit
Succes!