Martin Lindstrom este cel mai cunoscut expert în branding și autorul unora din cele mai vândute cărți potrivit clasamentelor New York Times & Wall Street Journal. Unul din conceptele sale preferate – branding-ul senzorial – este acel tip de activitate de marketing care apelează la toate simțurile în legătură cu un brand.

Brandurile pot construi asocieri emoționale puternice în mințile consumatorilor prin apelarea la cele cinci simțuri: văz, auz, miros, gust și pipăit. Mult timp oamenii de marketing s-au concentrat exclusiv asupra stimulării și motivării vizuale a consumatorilor, ignorând faptul că imaginile sunt mult mai puternice atunci când sunt cuplate cu un alt simț – cum ar fi mirosul sau auzul. Ideea principală asupra căreia insistă Lindstrom este simplă: brandurile care fac apel la simțuri multiple vor avea mai mult succes decât cele care se concentrează pe unul sau două.

O cercetare descrisă în cartea sa Buyology explică acest raționament: o echipă de voluntari condusă de doctor Calvert a expus douăzeci de subiecți la imagini și parfumuri aparținând unor branduri cunoscute. Voluntarii au fost rugați să evalueze plăcerea pe care le-o producea ceea ce vedeau și miroseau. După centralizarea datelor, s-a constatat că, în general, subiecții au catalogat combinațiile imagine-parfum drept mai tentante prin comparație cu imaginea, respectiv parfumul luate individual.

Lindstrom argumentează și cu statistici: 75% din emoțiile noastre sunt declanșate de miros, însă doar 3% din marile companii au apelat la el în campaniilor lor de marketing.

Poate nu întămplător, multe supermaketuri au brutării foarte aproape de intrarea în magazin, pentru că mirosul de pâine coaptă s-a dovedit un multiplicator de creștere a vânzărilor.

Cum te poți folosi și tu de branding senzorial?

1. caută un top cu cele mai îndrăgite arome, cum ar fi pâinea coaptă, scorțișoara, cafeaua
2. identifică aroma cel mai ușor de asociat cu brandul tău
3. folosește-o în interacțiunea cu clienții

It smells like fresh sales!

Recomandări

ALEPH 4 YOU!
MULTĂ MATE, PUȚIN KNOWLEDGE
Shopping
ANGELO IA NOTĂ MAXIMĂ
FARFURIA PERFECTĂ