Google vrea taxe de la utilizatori. Cât de costisitoare este AI?

Google vrea să perceapă taxe utilizatorilor.

Google ia în calcul perceperea unei taxe pentru accesul la funcția experimentală de căutare integrată cu AI. Ar marca prima dată când Google ar percepe taxă pentru acces la o caracteristică de bază.

Faptul că Google ia în calcul o astfel de schimbare este remarcabil. Google Search adună o sumă incredibilă de bani fără taxe de abonament, iar deținând monopolul asupra pieței de căutare.

De ce vrea Google să perceapă taxe de utilizare?

„Google Search tipărește bani. Inteligența artificială generativă consumă bani” subliniază Alex Hern de la The Guardian.

Modelul actual de publicitate al Google este simplu. Companiile plătesc, iar gigantul căutării plasează reclame pe site-uri web. Utilizatorii văd reclamele atât în rezultatele căutării companiei, cât și atunci când dau clic pe unul dintre linkurile lor albastre fără sfârșit. Ideal, brandul care cheltuiește banii pentru reclame face niște vânzări.

Dar așa cum explică Hern, în stadiul său actual, funcția de căutare integrată cu AI a lui Google – numită SGE – practic anihilează acest sistem.

Google nu este singura companie de căutare care se luptă cu întrebarea cum să facă să funcționeze un model de publicitate pentru căutările alimentate de AI. Perplexity, un motor de căutare AI în ascensiune, se joacă cu ideea de a permite brandurilor să „sponsorizeze” anumite interogări de căutare, conform unui raport recent de la Adweek.

Citește și

Exit mobile version