- 54% dintre experții în marketing folosesc A.I-ul în campaniile de publicitate
- Anul trecut, piața de publicitate din România valora 700 de mil.€
- Experții în marketing aleg să folosească A.I. pentru a stimula productivitatea
Câte dintre campaniile pe care le vezi în reclame folosesc conținut generat de A.I.? Anul trecut piața de publicitate din România valora 700 de milioane de euro. Un studiu CleverTap arată că 54% dintre experții în marketing folosesc A.I-ul pentru a crea conținutul campaniilor. Motivul? Campania este lansată mai repede și se evită momentele lipsite de inspirație ale specialiștilor din marketing. Dar unde rămâne autenticitatea, creierele pe care clienții le plătesc cu sume uriașe pentru ideile lor?
Advertisment
Mai exista autenticitate folosind inteligența artificială?
Nu dispare deloc autenticitatea daca folosești AI corect și transparent bineînțeles. Poți oricând să alegi să îți informezi clienții atunci când conținutul este generat de AI. Sunt 3 niveluri la care este folosită inteligența artificială în marketing. Primul nivel este cel de bază unde experții în marketing caută să eficientizeze crearea de conținut. Reușesc așa să elimine așa numitul „writer’s block” și să stimuleze productivitatea. Următorul nivel se referă la personalizarea conținutului. Adică experții folosesc inteligența artifcială ca să creeze un conținut mult mai relatable pentru consumatori. Ultimul nivel înseamnă deja crearea unei strategii de marketing al unui produs. Dacă e să privim în cifre, realitatea arată așa: 81% dintre agenții de marketing spun că organizația lor utilizează diverse modele de GPT. Peste 70% folosesc AI pentru conținut. 54% îl folosesc și pt conținut și pentru grăbirea lansării.
Cum răspund clienții?
63% dintre companii au înregistrat o creștere în rata click-urilor și 18% în rata achizițiilor. Dar, de ce zic că e bine să semnalezi conținutul inspirat din AI? Un studiu Bynder arată că 50% dintre consumatori recunosc un text scris de A.I. Și mai e ceva interesant de menționat: utilizarea inteligenței artificiale schimbă și imaginea brandurilor. 25% dintre consumatori consideră că marca are un caracter impersonal, iar 20% spun că brandul nu este de încredere.