- A.I câștigă tot mai mult teren în procesul educațional din lume
- O profesoară din SUA folosește A.I pentru a evalua lucrările elevilor
- A.I în educația din RO e un subiect important care influențează învățarea elevilor
Lucrările elevilor ar putea fi corectate cu ajutorul inteligenței artificiale. Totul a pornit după ce o profesoară din SUA a făcut deja acest lucru și cere instumentului A.I să ofere idei despre cum ar putea să fie îmbunătățită lucrarea.
A.I ajunge în școlile din România
Cum ar putea România să implementeze un astfel de sistem? Într-un studiu realizat de o asociație de profil s-a constatat că doar jumătate dintre profesorii români știu de inteligența artificială și 10% dintre cadrele didactice au încredere că se pot folosi de A.I la lecții.
„Teoretic, ar putea să facă lucrul acesta, dar practic nu văd cum spuneați mai devreme de corectare a lucrărilor cu ajutorul inteligenței artificiale.
Să știți că de foarte multe ori nici noi, ca profesori, nu înțelegem ceea ce scriu elevii, pentru că scriu câteodată dezordonat, câteodată au un scris mai neglijent.
Deci, pe zona aceasta, sincer, nu văd cum, dar teoretic ar putea.
Cred că da, în măsura în care, de exemplu, inteligența artificială ar putea să ne scutească de birocrație.
Deci asta chiar este o zonă pe care ar putea să o facă foarte bine în lucrul cu elevii, iar este teoretic posibil prin faptul că ar putea lua anumite tipuri de sarcini, de exemplu copiii cu anumite deficiențe să fie ajutați suplimentar sau în timpul orelor de către EAI, dar din nou, este foarte, foarte greu să aduci un roboțel în sala de clasă ca să vorbească cu un elev sau să te ajute.
Inteligența artificială în zona aceasta, mai ales că este foarte mare consumatoare de resurse, deci teoretic, da, practic nu văd cum acum”, a spus Cătălin Ciupală, profesor de matematică la Aleph News.
Citește și: