- 31% dintre elevii din clasele V-VIII iau lecții suplimentare la cel puțin o materie.
- Pe primul loc la numărul contribuabililor e București, 1.055 profesori au depus declarații.
- 31% dintre elevii din clasele V-VIII iau lecții suplimentare la cel puțin o materie.
Tu cum îți ajuți copilul să învețe? Pentru că la stat lucrurile nu stau chiar bine, meditațiile devin o alternativă pentru cele mai multe familii. În România, suma cheltuită lunar pentru meditații se ridică la 120 de milioane de lei, spune Dacian Cioloș. Expertul în educație Daniela Coteț îți spune ce se ascunde în spatele acestei cifre: „Dacă ne uităm la rezultatele de la examene, atât la evaluarea națională cât și la bac, observăm că în ultimul an se mențin cam la același nivel. Întradevăr, la simulare în fiecare an rezultatele sunt mult, mult mai proaste. În ceea ce privește meditațiile este absolut revoltător ca un copil de clasa a V-a să facă meditații. Adică ne așteptam cu toții undeva la liceu”.
Advertisment
Meditațiile au topul lor
În topul meditațiilor regăsim Bucureștiul, cu 1.055 de profesori care au depus declarații din venituri. Cum putem privi cifra în contextul rezultatelor slabe din învățământ?
Ana Măiță, președintele Asociației Mame pentru Mame a apelat la meditații și îți spune de ce: „Sunt puțini copii care reușesc să acopere materia într-un mod satisfăcător doar cu ajutorul profesorului de la clasă. Mai ales pe aceste materii de examen. Matematica și româna sunt de cele mai multe ori, o să vedeți, materiile de meditații. În România există o întreagă industrie a acestor meditații. Evident, de cele mai multe ori este o industrie neoficială”.
Statul are viață privată
31% dintre elevii din clasele 5-8 iau lecții suplimentare la cel puțin o materie. Și, ca părinte ajungi să te întrebi dacă într-adevăr ajută, pentru că cifrele din educație arată dezastrul din sistem. Doar 42% dintre elevi au luat note peste 5 la simularea de Evaluare Națională. Luminița Bălășoiu este director de școală privată și îți împărtășește soluția sa: ”Meditațiile au devenit o obișnuință sau chiar o modă a ultimilor ani. Cred că procentul de 31% este unul mic. Aș crede că mai mulți dintre elevii noștri fac meditații sau lecții suplimentare acasă cu profesorii lor. Noi, la sistemul privat am gândit puțin diferit această situație. O să vă dau chiar un exemplu foarte clar. Dacă la clasa a VIII-a avem patru ore de matematică obligatorii pe săptămână în planul cadru, noi am venit și am suplimentat acest număr de ore cu alte două ore de matematică săptămânal”.
Recomandări
Citește și