- Din cauza noutății, conținutul încă nu este etichetat ca atare
- Mihaela Mărcuț: Tinerii ce stau mult pe social media sunt prăzi ușoare ale fake news-urilor
- Mihaela Mărcuț: Este nevoie de educație media și de conștientizarea riscurilor A.I
- Silvia Uscov: AI-ul poate avea o influență directă sau indirectă asupra alegerilor
Tinerii de pe social media pot fi prăzi ușoare ale fake news-urilor. The Wall Street Journal raportează că 69% dintre adulții GenZ își iau informația de pe rețelele de socializare. Cei ce stau foarte mult pe social media sunt mai predispuși să creadă fake news-urile. Lipsa de educație media duce la dezinformare în rândul tinerilor. Ce ar presupune educație media și cum poți să te ferești de fake news îți spune Mihaela Mărcuț, expert în politici digitale.
Advertisment
„Conținutul „sintetic“ circulă în spațiul platformelor sociale, care încă nu au început să-l eticheteze ca atare. Pericolul mare este că nu mai putem distinge ce este real, ce este adevărat. Deci, nu mai putem alege în deplină cunoștință de cauză, chiar dacă documentele și strategiile europene pun accent pe faptul că aceste tehnologii nu trebuie să afecteze autonomia și libertatea de alegere a oamenilor.” spune Mihaela Mărcuț
Cum afectează fake news-urile informarea despre alegerile electorale?
Având în vedere că tinerii își iau majoritar informațiile de pe social media, acest lucru poate influența și cum se informează pentru alegerile electorale din 2024. Silvia Uscov, lector la Cyber Smart Academy și avocat în business și tehnologie, ne-a vorbit despre subiect.
Recomandări
„AI-ul poate avea o influență directă sau indirectă asupra alegerilor. Încrederea oamenilor poate fi afectată sau manipulată prin intermediul deepfake-urilor. Algoritmii rețelelor de socializare pot să favorizeze anumite persoane și să scadă engagementul pentru alte persoane, iar acest lucru poate fi făcut atât în mod intenționat, dar și neintenționat. Cum rețelele de socializare au devenit o arenă publică de dezbatere, rolul acesta este deosebit de important în procesul electoral. Se pot face profile detaliate ale alegătorilor pe baza informațiilor publice și comportamentului online al acestora utilizând AI-ul și pot deveni ținte predilecte ale unor manipulări sau campanii de dezinformare create tot prin intermediul unor astfel de sisteme”.
Citește și