• Raportul OCDE ne spune că elevii români fac prea multe ore de mate: 133/an
  • Același raport ne anunță ca elevii au printre cele mai slabe rezultate din Europa la această materie
  • Mihaela Nabăr, expert în educație: ,, Predarea se bazează pe transfer de informații și atât.”

Elevii din România au peste 1200 de ore de matematică în primii nouă ani de școală, unul dintre cele mai ridicate numere de ore din Europa. Pe primul loc este Portugalia: peste 1800 în decursul a nouă ani, deși nu înregistrează performanțe extraordinare la această materie. Bulgaria și Coreea se află în cealaltă extremă: ele impun puțin peste 800.

Un raport al OCDE arată că, în mod surprinzător, țările care alocă multe ore pentru matematică în școala primară și gimnazială nu obțin neapărat rezultate mai bune la această disciplină. De fapt, elevii de 15 ani care au obținut performanțe peste media OCDE la testările PISA din 2022 provin, în general, din țări care dedică mai puțin de 1.100 de ore pentru Matematică.

Unde e problema?


Țara noastră se află la finalul clasamentului atunci când vorbim de performanță sau înțelegere deplină în domeniul matematicii. O cantitate mare de informații nu promite asimilarea acestora în mod eficient, spun experții în educație.

Recomandări

ALEPH 4 YOU!
MULTĂ MATE, PUȚIN KNOWLEDGE
Shopping
ANGELO IA NOTĂ MAXIMĂ
FARFURIA PERFECTĂ

În timpul unei duscuții, doamna profesor de matematică Dăneț Gabriela a explicat cum principala metodă de predare a matematicii este cea mimetică. O altă problemă majoră o reprezintă lipsa motivației:

,, Nu există examene eliminatorii, iar bacul este construit după un model standard. Învățarea este doar o consecință a presiunii părinților și profesorilor.” spune doamna Dăneț.


Acum doi ani, fostul Ministru al Educației, Sorin Cîmpeanu, a accentuat importanța reducerii conținutului programei de matematică. El a argumentat că programa include subiecte care „nu sunt pentru toți copiii” și nu au o utilitate practică în viața de zi cu zi.