- Am putea da uitării touchscreen-ul. Ecranele de la mașini aduc probleme șoferilor
- Măsura ar putea intra în vigoare de la 1 ianuarie 2026. 5 dintre comenzi vor avea butoane
- Ecranele tactile și alte caracteristici pot distrage atenția șoferilor
Noile tendințe în materie de autoturisme ne arată că cele mai noi modele vin cu ecrane sofisticate. Acest lucru aduce o dilemă în rândul producătorilor de autoturisme.
Problema vine în contextul noilor reglementări pe care le-a propus Programul european de evaluare a autovehiculelor noi (NCAP).
Noile modele sunt echipate cu ecrane tactile sofisticate, dar această evoluție tehnologică poate să aducă probleme serioase de conformitate cu cerințele NCAP.
Raportul Politico, arată că NCAP va impune de la 1 ianuarie 2026 ca cinci dintre comenzile principale ale unui autovehicul să necesite butoane sau comutatoare fizice: claxon, ștergătoare de parbriz, semnalizatoare, lumini de avarie și funcții SOS.
Ce comenzi vor reveni la butoane?
Schimbarea este una importantă în vederea obținerii ratingului de cinci stele al NCAP, pentru că majoritatea producătorilor de automobile respectă aceste standarde și sunt urmărite de consumatori.
Matthew Avery, directorul de dezvoltare strategică al NCAP a spus că ecranele tactile și alte caracteristici de conducere asistată pot distrage atenția șoferului pentru o perioadă periculoasă.
Mai mult, lipsa feedback-ului tactil ar putea aduce confuzie și distragere mai mare pentru șoferi.
În fața acestor reguli de siguranță, unii producători auto regândesc utilizarea excesivă a ecranelor tactile, după plângerile clienților.
Thomas Schäfer, CEO al Volkswagen Passenger Cars, a recunoscut într-un interviu că dependența de ecrane tactile a afectat negativ reputația mărcii.
Constructorii auto care pun accent pe inovațiile tehnologice, trebuie să se decidă dacă sunt pregătiți să își modifice designul interior pentru a se conforma noilor reguli și pentru a obține ratingul de cinci stele al NCAP.
Este o alegere între adoptarea tehnologiei avansate și asigurarea siguranței șoferilor și a pasagerilor.
Citește și