• Educația se îndreaptă spre divertisment.
  • Tinerii sunt acum atraşi de jocuri, de jocuri pe calculator.
  • Prin gamificare, elevii și studenții dobândesc cunoștințe prin joc.

În ce direcție se îndreaptă educația? Spre divertisment! De ce? Perioada de atenție s-a redus. Tinerii sunt acum atraşi de jocuri, de jocuri pe calculator, unde performanţele lor sunt evaluate rapid prin punctaje sau feedbackuri individualizate. Balanța de putere între elev și profesor se schimbă în favoarea elevului. Elevul devine parte a procesului învățare predare prin implicare în joc, spune Andreea Paul, fondator și președintele organizației INACO – Inițiativa pentru Competitivitate.

„Cel mai puternic inamic al învățării este plictiseala, iar la plictiseală există și un antidot, joaca, care îți aduce plăcere, îți face plăcere. Prin joacă reușim să învățăm fenomene complexe, iar Smart Lab este un astfel de spațiu, de experimentare a tuturor materiilor pe care noi le predam într-un mod tradițional cu un profesor în fața unei clase cu 20-30-40 de suflete. Unul singur vorbește și toți ceilalți ascultă. În Smart Lab, în schimb, totul se explică prin atingere, prin descoperire, prin greșeală, prin desen, prin arte, prin joacă, chiar și robotul cu ajutorul căruia învățăm pârghiile de gradul I, II sau III de la fizică folosind o minge de ping pong pe care o aruncă cu o anumită forță brațul robotic”, a spus Andreea Paul, fondator și președintele organizației INACO – Inițiativa pentru Competitivitate, la Aleph News.

Prin gamificare, elevii și studenții dobândesc cunoștințe prin joc. Educația bazată pe joacă este atractivă.

Recomandări

ALEPH 4 YOU!
MULTĂ MATE, PUȚIN KNOWLEDGE
Shopping
ANGELO IA NOTĂ MAXIMĂ
FARFURIA PERFECTĂ

„Învățăm mai multe lucruri în paralel. De la materiile tradiționale în care înțelegem fenomenele complexe, abstracte, până la știința materialelor sau rolul designului. Joaca face parte din viața copiilor și a adulților, doar că noi, adulții, uităm acest lucru. Joaca este terenul propice pentru învățare și descoperire. De la zmeul pe care îl ridică un copil pentru a înțelege fenomenul portanței în aer până la pictura pe o tablă interactivă din Smart Lab cu pensula sau cu creionul”, a explicat Andreea Paul, fondator și președintele organizației INACO, la Aleph News.

Citește și: