Cuplul regal este groaznic la afaceri. De ce continuă companiile să le ofere milioane de euro?

Cuplul regal, Prințul Harry și Meghan Markle par a fi niște oameni simpatici. În ciuda unor experiențe chinuitoare de-a lungul poveștii lor, par a fi bine intenționați și au doi copii foarte frumoși. Per total, sunt … bine. De asemenea, sunt incredibil de celebri. Dar această combinație de decență și notorietate nu se traduce prin faptul că sunt oameni de afaceri grozavi sau moguli media. Vedem asta după cum demonstrează companiile care aruncă milioane pe ei, cu rezultate, să spunem, mixte.

Netflix a anunțat pe 11 aprilie că două noi emisiuni ale ducelui și ducesei de Sussex se află în primele etape de producție. Primul va fi un serial „curatoriat” de Meghan care, potrivit lozincii sale vagi, „celebrează bucuriile gătitului, ale grădinăritului, ale divertismentului și ale prieteniei”. Al doilea va fi despre polo profesionist, filmat la un campionat din Florida. Echipe de filmare l-au urmărit pe Harry jucând într-un meci de polo luna aceasta.

Ce contract au cei doi cu Netflix?

Aceste producții fac parte din contractul pe care cei doi l-au semnat cu platforma de streaming în 2020, despre care se spune că are o valoare de 100 de milioane de dolari. Acesta a avut ca rezultat niște succese, sau mai degrabă un succes: un documentar în mai multe părți numit „Harry și Meghan” despre povestea de dragoste a celor doi, turbulențele cu familia regală și mutarea lor în SUA. Acesta a devenit cel mai vizionat documentar de debut al Netflix. (Dacă nu l-ai văzut, primele episoade sunt destul de bune, după părerea mea, dar până la sfârșit se trage de timp).

Ce rateuri a dat cuplul regal?

Înțelegerea dintre H&M și Netflix a produs, de asemenea, câteva rateuri. Netflix a renunțat la „Pearl”, un serial de animație pentru copii creat de Meghan prin intermediul companiei de producție a ei și a lui Harry, Archewell Productions, chiar înainte de a avea premiera. Se pare că directorii Netflix au refuzat ideea, deoarece s-au gândit că copiilor nu le va păsa cine a făcut serialul, chiar dacă ea era ducesă. Alte două seriale documentare pe care cei doi le-au lansat pe Netflix, „Heart of Invictus” și „Live to Lead”, nu au reușit să răzbată. The Wall Street Journal a raportat în 2023 că Netflix a respins, de asemenea, cel puțin două idei de televiziune de la Meghan și Harry și că este puțin probabil ca firma să își reînnoiască contractul cu ei în 2025. Netflix nu a răspuns la o solicitare de comentarii pentru acest articol.

Cuplul și contractele cu Spotify

În ciuda eșecurilor, Netflix se simte mai bine cu cuplul decât Spotify. Compania de audio-streaming a semnat un contract cu Harry și Meghan în 2020, despre care se spune că are o valoare de 20 de milioane de dolari. După o lungă perioadă de tăcere radiofonică, cuplul a ieșit în cele din urmă cu „Archetypes” în 2022, un podcast de 12 episoade găzduit de Meghan despre femei și „etichetele care încearcă să le rețină pe femei”. În 2023, Spotify și cuplul regal au declarat că au convenit să se despartă. Se pare că perechea nu a primit întreaga sumă de 20 de milioane de dolari pentru că nu a produs suficient conținut.

După 4 ani în afara familiei regale, scrie WSJ, cartea „Spare” este singurul lucru cu impact pe care le-au produs. Este greu să nu te uiți la toate acestea și să nu spui: Ok, Harry și Meghan par drăguți, dar dacă aș conduce o companie, probabil că nu aș face afaceri mari cu ei.

„Cine ar fi știut că cei doi vor fi atât de slabi în fața camerei?”

În timp ce Spotify s-a spălat deja pe mâini de cuplu, Netflix încă încearcă să lucreze cu ei. După cum a explicat Michael Pachter, director executiv la Wedbush Securities, care se ocupă de filme, divertisment și tehnologie de două decenii, acest lucru se datorează faptului că încă mai au acel contract de 100 de milioane de dolari. Este unul dintre multele acorduri de acest gen pe care Netflix le-a semnat cu nume mari. Compania încerca să se afirme mai bine și să obțină spectatori, inclusiv cu Barack și Michelle Obama.

Cele 100 de milioane de dolari la momentul respectiv păreau o idee bună și cine ar fi știut că cei doi vor fi atât de ratați în fața camerei?”, a declarat Pachter.

Este posibil ca unul sau ambele show-uri să decoleze așa cum a făcut-o documentarul lor personal. Există încă putere în povestea lui Meghan și Harry. Este posibil ca Netflix să spere că va exista un efect de halou de la „Suits”. Este drama juridică din anii 2010 în care a jucat Markle și care a devenit recent un succes Netflix.

„Ce facem cu Meghan și Harry?”

Problema „ce să facem cu Meghan și Harry” este, de asemenea, ilustrativă pentru un aspect mai larg. Mass-media condusă de celebrități este o afacere dificilă. O mulțime de oameni sunt faimoși pentru un singur lucru și apoi le este greu să-l transforme în altceva. Se pare că toate celebritățile au un podcast, dar doar câteva au reușit să răzbată. Și aici mă refer la „SmartLess”, găzduit de Jason Bateman, Will Arnett și Sean Hayes, sau emisiunea lui Joe Rogan. Lista vedetelor devenite gazde de talk-show-uri eșuate este nesfârșită și îi include pe Magic Johnson și Chevy Chase.

Este greu să determini care celebrități pot trece de la un domeniu la altul. Totodată, nu există o formulă clară care să garanteze succesul. Dacă ar exista, toată lumea ar pune-o în aplicare.

Continuă Harry și Meghan?

În ciuda încercărilor și a dificultăților, Meghan și Harry sunt încă la fel. Archewell Productions continuă să existe. Meghan lansează un fel de întreprindere de lifestyle numită American Riviera Orchard. Până acum, este în principal un site web și un cont de Instagram. Ea a depus o serie de cereri de înregistrare a mărcilor. Ce indică asta? Planuri de lansare în îngrijirea pielii, produse cosmetice, covorașe de yoga și accesorii pentru animale de companie.

Citește și

Exit mobile version