- Dare to Learn este cel mai mare eveniment din Europa dedicat profesorilor
- Un studiu UNESCO aduce România pe locul doi în ceea ce îi privește pe copiii care au vârste potrivite pentru a fi înscriși în ciclul primar de învățământ, dar care nu merg la școală
- Mara Niculescu: „Vedem că un profesor bine pregătit poate să spargă acest cerc vicios”
- Vom reuși să facem școală de viitor?
- R. Szekely: „dorim să schimbăm accentul de pe educație pe învățare”
Care e viitorul școlilor? Odată cu dezvoltarea tehnologiei trebuie să învățăm să ținem pasul și să ne adaptăm condițiilor în care trăim. Oamenii vor ca cei mici să aibă o educație cât mai bună, să învețe cât mai bine și să aibă rezultate pe măsură.
Advertisment
Dar cu toate acestea, cum va fi școala peste ani? România este una printre primele țări europene unde elevii petrec multe ore la școală.
Un studiu UNESCO din 2020 arată că România se afla pe locul doi când vine vorba despre copiii din ciclul primar de învățământ care deși au vârsta potrivită, dar nu sunt înscriși la școală.
Recomandări
Vom reuși să creăm în România școli moderne?
Factorii principali care influentează cel mai mult învățarea sunt profesorii și calitatea predării.
În conferința de presă Dare to Learn au fost prezentate idei pentru un învățământ mai calitativ.
„Avem modele din educație pe care le putem prelua.”
„Vedem că un profesor bine pregătit care știe să lucreze cu împreună cu comunitatea și care știe să se uite într-un fel, care îi dă șanse copilului, la el și la potențialul lui, poate să spargă acest cerc vicios”, a spus Mara Niculescu în cadrul conferinței.
Radu Szekely, președinte Dare To Learn: „Ceea ce ne dorim să propunem prin această nouă mișcare pe care am lansat-o astăzi, Dare To Learn, o nouă -platformă pentru învățare este să schimbăm paradigma discuției, să ne concentrăm pe viitorurile învățării, să schimbăm accentul de pe educație pe învățare, de pe ceea ce putem face noi ca alții să învețe, cum putem să îi ajutăm să învețe pe copiii noștri. Într-adevăr suntem într-o situație în care se face foarte multă școală, dar se produce foarte puțină învățare. Studiile ne arată că printre cei 300 de factori care influențează învățarea, profesorul și calitatea predării sunt factorii cu impactul cel mai mare asupra învățării”
Citește și