ONU cere ca profesorii să fie prioritari pentru a transforma educația

A wide view of the General Assembly Hall at the start of the Assembly’s seventy-first annual general debate.

În timp ce lumea se confruntă cu un deficit de 44 de milioane de cadre didactice, un grup de experți la nivel înalt al ONU a cerut ca profesorii să primească salarii mai mari, respect, condiții de muncă decente și un fond internațional dedicat pentru cei care lucrează în situații de criză.

Profesorii sunt „cel mai important element al sistemelor educaționale” și trebuie să fie respectați, susținuți, plătiți bine și la timp. Desigur, și cei care lucrează în situații de urgență – potrivit unui nou raport al unui grup de experți la nivel înalt al ONU privind profesia de profesor.

Când a fost înființat?

Înființat în urma Summitului ONU privind transformarea educației din 2022, TES (Transforming Education Summit), grupul de experți a fost însărcinat să formuleze recomandări clare cu privire la modul de reformare a profesiei didactice. Toate în contextul geopolitic și social actual.

Susținătorii educației au salutat recomandările grupului de experți, care – spun ei – recunosc în sfârșit importanța sprijinirii cadrelor didactice. Cum? Prin salarii și condiții de muncă decente pentru a îmbunătăți nivelul îngrijorător de slab al învățării în lume.

„Recomandările ONU reprezintă un punct de cotitură în elaborarea politicilor globale în domeniul educației. Gata cu mofturile, gata cu măsurile provizorii care sfârșesc prin a înrăutăți situația”, a declarat David Edwards, secretarul general al Internaționalei Educației.

Citește și

Exit mobile version