- OCDE analizează situația sistemului educațional din România
- Raportul arată lacunele care există în educația românească
- OCDE apreciază inițiativa de reformare a educației, însă nu este suficient
Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE) a descris situația sistemului educațional din România, într-un raport-diagnostic apărut după 13 ani de la fosta Lege a educației.
Obiectivele curriculumului bazat pe competențe, standarde de practică, legături între performanță, promovare și remunerare lipsesc, potrivit raportului. Printre acestea se numără și lipsa unor standarde de evaluare a profesorilor și a unei metodologii de abordare a performanțelor slabe. „Practica didactică nu reflectă încă obiectivele de învățare prevăzute în curriculumul național și în inițiativa România educată”, susține raportul.
Același document arată că profesorii au oportunități limitate la dezvoltarea profesională, programele nu au legătură cu nevoile de formare și că evaluarea profesorilor a fost inacdevată, conform acestuia. „Cariera didactică nu are multe dintre caracteristicile unei profesii cu înaltă calificare – lipsesc standarde comune de practică, iar legăturile dintre performanță, promovare și remunerare sunt slabe”, concluzionează raportul.
Raportul OCDE notează faptul că România a elaborat noi standarde de competență profesională, apreciind că vor susține reforma în domeniu. Acest lucru nu este suficient, conform observaților aduse. Analiza susține că noile standarde „pun în continuare accentul pe conformitate în locul capacității personale de decizie și acțiune”.
Citește și