• Comisioanele pe care le cer platformele de food delivery restaurantelor sunt uriaşe, spun proprietarii
  • La o comandă de 100 de lei, plaftorma de food delivery încasează 40 de lei
  • Piaţa locală a platformelor de livrări de mâncare este estimată la 10-15 milioane de lei, potrivit Ziarului Financiar.

Criza Covid-19 ne-a trimis pe toţi acasă şi a pus la pământ sectorul HoReCa. Dacă ești proprietar ai fost nevoit să te adaptezi crizei. Dacă ești client, ți-au adus restaurantul acasă, apelând la livrările prin intermediari.

Din toată această poveste, platformele de food delivery sunt „marii câștigători ai crizei“. Proprietarii se plâng că există un dezechilibru financiar între ei şi companiile de food delivery. Te întrebi care e cauza? Comisioanele de 30% care, potrivit antreprenorilor, sunt uriaşe.

Uite ce mărturisește Radu Dumitrescu, proprietar restaurante: „Ei sunt marii câştigători, sunt în postura în care nu negociază, sunt în postura în care au aşa, un semicartel. Poate Consiliul Concurenţei poate vedea chestia asta încasează foarte mulţi bani, mai mulţi bani decât tot domeniul acesta“.

Recomandări

ALEPH 4 YOU!
MULTĂ MATE, PUȚIN KNOWLEDGE
Shopping
ANGELO IA NOTĂ MAXIMĂ
FARFURIA PERFECTĂ

Bărbatul, care conduce şase restaurante în Bucureşti, spune că la o comandă de 100 de lei, platformele de livrări de mâncare încasează 30 de lei de la restaurant şi 10 lei de la client. Astfel, a recurs la altă soluție; „Ne-am făcut deja o platformă de livrări. Suntem foarte concentraţi să livrăm singuri. Fără ajutorul platformelor de livrări“.