• În Estonia, ministrul Educației, Kristina Kallas transformă educația bazată pe A.I
  • Kallas vrea un viitor unde tehnologia, inclusiv A.I să dea putere studenților
  • Kallas dorește colaborarea cu țări precum Singapore pentru promovarea inovației EdTech

În Estonia, Kristina Kallas, ministrul Educației, conduce o revoluție în domeniul educației bazată pe inteligența artificială. Ce urmărește? Un viitor în care tehnologia, inclusiv AI, Scimbarea nu se oprește doar la sala de clasă, ci se extinde și în afara ei. Estonia integegrează tehnologia atât în educația formală, cât și în cea non-formală.

Ministrul Kallas recunoaște provocările care sunt date de deficitul de profesori și necesitatea adaptării curriculumului în contextul în care A.I-ul evoluează rapid.

În centrul educației contemporane este elevul autodirijat. Tehnologia, chiar și AI, îi sprijină pe studenți să-și gestioneze procesele de învățare prin identificarea cunoștințelor, și le oferă sugestii pentru a le îmbunătăți experiența de învățare.

Recomandări

ALEPH 4 YOU!
MULTĂ MATE, PUȚIN KNOWLEDGE
Shopping
ANGELO IA NOTĂ MAXIMĂ
FARFURIA PERFECTĂ

Cum arată educația modernă?

În Strategia Educațională 2035, Estonia pune accent pe integrarea completă a tehnologiei pentru a pregăti studenții și elevii să consume conținut digital și să-l creeze, să-l analizeze critic.

Implementarea modelelor de limbaj dezvoltate de entități precum OpenAI în educație a funcționat ca un catalizator. Elevii sunt deschiși către noile oportunități, iar cadrele didactice trebuie să se adapteze în cele din urmă. Interzicerea utilizării instrumentelor A.I  este văzută drept o risipă de resurse.

Propunerile Kristinei Kallas pentru educația modernă

Într-o serie de Q&A pentru technode.global, ministrul educației din Estonia, Kristina Kallas vine cu propuneri. Iată care sunt acestea:

1. Este nevoie de o abordare holistică care să încorporeze conceptul de abilități din secolul 21, unde să fie adaptate la schimbările în economia globală și la noile cerințe ale forței de muncă.

2. Elevul autodirijat este în centrul educației contemporane. Tehnologia, chiar și inteligența artificială are un rol de susținere în procesul de învățare. Este oferit feedback și sugerează idei de sarcini prin care să fie îmbunătățită experiența de învățare.

3. Estonia pune accent pe integrarea perfectă a tehnologiei în educație, care să încurajeze studenții să devină creatori și să se angajeze critic cu conținutul digital. Este promovatp astfel o societate dezvotată digital.

4. Integrarea inteligenței artificiale în educație aduce cu sine și regândirea proceselor de învățare și predare, care să permită profesorilor să se pună accent pe procese cognitive superioare.

5. Estonia s-a plasat ăe primele locuri când vine vorba de inovația EdTech, având inițiative precum Tiger Leap, care sprijină alfabetizarea digitală și promovează educația IT în școli și în afara acestora.

6. Sunt obstacole și eșecuri: e nevoie de o mai bună coordonare între sectorul public și cel privat și personalul care să formeze profesorii. Dar tot e un pas în găsirea soluțiilor.

7. Estonia sprijină competențele digitale și dezvoltarea profesională a profesorilor. Scopul este de a pregăti tinerii pentru cerințele economiei digitale.

8. Estonia și Singapore ar putea colabora pentru a promova inovația EdTech și pentru a oferi perspective și resurse pentru a îmbunătăți calitatea educației la nivel global.

9. Instrumentele care au la bază inteligența artificială ar trebui să sprijine obiectivele moderne de învățare, să ofere feedback personalizat și să dea mai mult timp profesorilor pentru interacțiuni cu elevii.

10. Provocarea? Este â implementarea soluțiilor inovatoare în educație în mod sustenabil și a asigurarea că progresul tehnologic respectă valorile umane fundamentale.

Citește și