• Algoritmul este influențat de deciziile tale online, la ce te uiți și acestea influențează înapoi deciziile tale
  • Majoritatea oamenilor identifică prejudecăți în algoritm însă nu realizează că este o oglindă a activității lor pe online
  • Algoritmii pot să semnaleze problemele sociale prin recunoașterea faptului că reprezintă opinia publicului

Ce spune telefonul tău despre tine?

Studiile arată că algoritmii sunt o oglindă a personalității tale dar totodată îți influențează și mai mult deciziile. Este ca un efect de boomerang. Tu dai like la ceva, iar acesta generează mai mult content asemănător înapoi. Pentru că internetul este o lume virtuală, prejudecăți pe bază de gen, rasă, orientare sexuală sau alte considerente, sunt la tot pasul. Utilizatorii observă propagarea unui content prin prisma lor și condamnă algoritmi. Însă aceștia nu își dau seama că algoritmul este o reflexie a ceea ce ei privesc preponderent în online.

Cerere și ofertă

Dacă crezi că companiile mari promovează un anumit tip de conținut pe feed-ul tău, sunt șanse mari ca defapt tu să fii cel care le generează. Atunci când tinerii văd un conținut care promovează pejudecățile sociale, sunt mai tăioși și combat mai rapid astfel de comportament. În schimb, tot ce este pe internet ține de cerere și ofertă, pentru că marile companii doresc să îți dea un conținut care te interesează pentru a genera cât mai mulți bani. Dacă fiecare dintre noi am recunoaște influența pe care o avem asupra algoritmului nostru, atunci am face alegeri mai conștiente care să promoveze, tocmai, un conținut similar cu principiile noastre.

Citește și:

Recomandări

ALEPH 4 YOU!
MULTĂ MATE, PUȚIN KNOWLEDGE
Shopping
ANGELO IA NOTĂ MAXIMĂ
FARFURIA PERFECTĂ