• Potrivit industriei de modă, generațiile Gen-X și Baby Boomers sunt cei cu putere reală de cumpărare
  • Pentru a ajunge la un cumpărător mai în vârstă, brand-urile apelează la cataloagele și publicitatea tipărită
  • Populația vârstnică este în creștere în Statele Unite,17,7% având 65 de ani sau mai mult în august 2023.

În iunie 2021, un eveniment aparent obișnuit la magazinul J.McLaughlin din Napoli, Florida, a evidențiat o schimbare semnificativă în peisajul modei: un cumpărător în vârstă de 55 de ani, plecat în Europa pentru prima sa călătorie post-pandemie, a părăsit magazinul cu o valiză plină de haine, nu cu o simplă geantă de cumpărături.

Reprezentând o demografie tipică a clienților J.McLaughlin – femei cu vârste între 45 și 65 de ani – acest cumpărător reflecta puterea de cheltuire și preferințele în schimbare ale cumpărătorilor mai în vârstă. Cumpărătorii loiali, asemenea celui menționat, adesea își investesc timpul în cumpărături și caută branduri care să răspundă nevoilor lor specifice.

Populația vârstnică este în creștere în Statele Unite, 17,7% având 65 de ani sau mai mult în august 2023. Iar, acest fenomen îmbucurător este în creștere și în Europa. De aceea, mărcile de modă își îndreaptă atenția către această segment demografic important. Deși tendințele sunt dominate de generația Z și de Alpha, puterea de cumpărare a generației X și a baby-boomerilor este remarcabilă.

Recomandări

ALEPH 4 YOU!
MULTĂ MATE, PUȚIN KNOWLEDGE
Shopping
ANGELO IA NOTĂ MAXIMĂ
FARFURIA PERFECTĂ

Piața modei este în schimbare

Mărcile încep să ia notă de această schimbare. Modele mai în vârstă devin tot mai prezente pe podiumuri și în campaniile de marketing ale unor mărci importante. Cu toate acestea, captarea și angajarea acestor cumpărători mai maturi necesită mai mult decât o simplă strategie de marketing. Este nevoie de o înțelegere profundă a nevoilor și preferințelor lor și de abordări personalizate și eficiente.

J.McLaughlin este un exemplu de brand care își înțelege clienții și le oferă produse și experiențe relevante. Prin adaptarea ofertei la nevoile și interesele cumpărătorilor vârstnici, brandurile pot își cresc loialitatea și își extind baza de clienți. Pentru a ajunge la un cumpărător mai în vârstă, brand-urile apelează la cataloagele și publicitatea tipărită.

Citește și: