• Belloubet a propus ca elevii de gimnaziu să își lase telefoanele la intrarea în școală
  • Oficialul spune că măsura reduce impactul pe care îl au rețele sociale asupra elevilor
  • Telefoanele mobile sunt deja interzise în școlile din Franța, elevii continuă să le aibă
  • Achim: Renuntarea la telefoanele mobile ar fi benefică pentru o comunicare mai bună elevi-profesori

Ministrul Educației din Franța, Nicole Belloubet, a propus oficial ca elevii de gimnaziu să renunțe la telefoanele mobile la intrarea în școli. Le vor putea recupera după terminarea orelor.

Belloubet spune că această măsură ar putea reduce impactul pe care îl au rețelele sociale pentru elevi în timpul orelor, dar mai ales în viața de zi cu zi când nu folosesc telefoanele mobile în scop educațional.

Belloubet este de părere că impactul rețelelor de socializare pentru tineri este, citez: „absolut dramatic”.

Recomandări

ALEPH 4 YOU!
MULTĂ MATE, PUȚIN KNOWLEDGE
Shopping
ANGELO IA NOTĂ MAXIMĂ
FARFURIA PERFECTĂ
Propunerea vine în urma declarațiilor lui Macron și Attal: aceea prin care părinții și profesorii să aibă grijă la cât petrec copiii pe telefoane.

Cum vede un profesor român ideea de ca elevii să nu aibă telefoanele mobile la școală?

„Consider că telefonul poate să aibă și părți pozitive, dar și părți negative. Consider că poți să înveți de pe telefon, dacă ești setat în această direcție.
Să știți că legislația actuală este prinsă această observație.

Este interzisă folosirea telefoanelor mobile și unele școli, inclusiv din zona privată, practică această prategie pentru a-i ajuta pe elevi să se concentreze mai eficient în tot ceea ce presupune actul educațional. Sigur că-i tentează foarte tare ca mai ales în pauze, să folosească telefonul mobil, diverse aplicații, rețele de socializare și lucrul acesta îi face să fie împreună, dar totuși separat.

Și atunci cred că în mintea ministrului francez al educației a fost cumva și această idee, mai ales după o perioadă ca cea a pandemiei, în care izolarea a fost la ordinea zilei. Cred că totuși ar fi bine ca pauzele să fie mai degrabă utilizate pentru schimb de păreri, pentru joc.

Dacă se întâmplă ceva, copilul are nevoie să vorbească cu părintele.

Da, în principiu, copiii nu sunt singuri în școală. Noi, ca profesori, suntem mereu acolo și în calitate de diriginți, evident că le venim în ajutor atunci când se întâmplă situații deosebite. Prin urmare, profesorii pot să anunțe părinții în cazul în care e nevoie de așa ceva.

Sigur că pot să ai telefonul care să fie pe pot facem documentare cu ea, i ne prezentăm la clasă cu lecția mult mai bine documentată. Adică chiar poate fi folosit într-un mod extraordinar de util”, a spus Ruxandra Achim, profesor de română, la Aleph News.

Citește și