• În ultimii ani, semnătura clasică a pierdut teren în fața celei electronice
  • Semnătura digitală are aceeași valoare cu semnătura olografă
  • Cât de sigură este semnătura electonică?

Procesul de digitalizare este tot mai dezvoltat în ultimii ani. Semnătura clasică de pe documente a fost înlocuită, în cea mai mare parte, cu cea digitală.

Ce este, de fapt, semnătura electronică?

Semnătura digitală este cea mai eficientă metodă și des utilizată în mediul privat și public. Deținătorii pot valida mai ușor autenticitatea documentelor. Din punct de vedere legal, semnătura electronică are aceeași valoare cu cea olografă.

Semnătura electronică asigură cititorul că mesajul sau documentul sub formă digitalizată este al unui expeditor cunoscut și nu a suferit modificări.

Recomandări

ALEPH 4 YOU!
MULTĂ MATE, PUȚIN KNOWLEDGE
Shopping
ANGELO IA NOTĂ MAXIMĂ
FARFURIA PERFECTĂ

Potrivit legii, semnătura elecronică este valabilă în toate țările din Uniunea Europeană, indiferent de țara unde are sediul furnizorul are a eliberat certificatul de utilizare pentru semnătura electronică.

Indiferent de formatul documentului: pdf, word, excel sau ppt pot fi semnate contracte, facturi, declarații, rapoarte, bianțuri și fotografii digitale.

Semnătura electonică este mai sigură decât cea clasică

Explicația? Un document semnat electronic este mai dificil de falsificat decât un document clasic. Mai mult, știi exact cine a semnat pentru că semnătura calificată are valoare legală și se poate verifica oricând.

Semnătura olografă poate fi imitată și falsificată.

Legilaia prevede trei tipuri de semnături: electronică simplă, folosită la semnarea e-mail-urilor sau a documentelor care au un risc scăzut, semnătură electronică avansată este utilizată în semnarea e-mail-urilor, cereri de concediu, deconturi, formulare sau alte documente însoțitoare precum avize, devize sau procese-verbale.

În cazul semnăturii electronice calificate utilizatorii o folosesc pentru documentele cu un risc ridicat. Vorbim aici de contractele de credit, comerciale, de muncă, acte adiționale, mandate de reprezentare, contracte de mediere, facturi sau documente medicale.

Legislația spune că semnătura electronică are valoare de semnătură olografă. În alte cazuri de semnături e nevoie de expertiză tehnică pentru a fi divedită valoarea lor legală. O veste excelent este că spre deosebire de semnătura clasică, la semnătura electronică nu mai este nevoie de semnarea fiecărei pagini.

Ne putem folosi de semnătura electronică în relația cu multe dintre instituțiile de stat, dar în mediul privat a căpătat deja teren în colaborarea cu clienții și partenerii. În zona de HR este cel mai des întâlnită în semn area contractelor de muncă, cereri și alte acte adiționale.

Pentru a putea obține o semnătură electronică este nevoie de o cerere depusă la societățile care se ocupă de astfel de servicii.

Citește și