• Peste 40.000 elevi care termină liceul în România aleg să plece în străinătate la studii.
  • Cristian: Examenele ar trebui să fie o simplă metodă de verificare și nu un scop în viață
  • Horațiu: Structura examenelor din România poate fi considerată învechită

Se schimbă lucruri în sistemul de învățământ, dar nu toate în bine. Totul rămâne teorie. Practică…mai puțin. Profesorii de la stat nu sunt adaptați la digitalizare, legile încurcă mai mult decât să ajute, iar examenele nu definesc cu adevăra cunostințele. Din această cauză, în fiecare an, peste 40.000 elevi care termină liceul, aleg să plece în străinătate la studii.

Cum sunt văzute examenele de la noi de tineri?

„ Examenele din România au o abordare foarte teoretică și atunci cred că întrebările ar trebui să fie mult mai practice. Normal, teoria stă la baza oricărui domeniu, doar că întrebările ar trebui să fie mai complexe. De exemplu, în medicină pot spune că ar trebui abordate mai des cazurile clinice în care studenții să folosească mai des noțiunile de teorie în rezolvarea unor situații”, spune Olga Marin. Ea a ales să studieze medicina în Olanda.

„Cred că examenele ar trebui să-i pregătească pe elevi în a aplica ceea ce învață și nu doar să-i determine să învețe cum să rezolve anumite exerciții. Cred că examenele ar trebui să fie o simplă metodă de verificare și nu un scop în viață”. Este părerea lui Cristian Iancu, student în Franța.

Recomandări

ALEPH 4 YOU!
MULTĂ MATE, PUȚIN KNOWLEDGE
Shopping
ANGELO IA NOTĂ MAXIMĂ
FARFURIA PERFECTĂ

„Structura examenelor din România poate fi considerată învechită din anumite privințe, deoarece se bazează foarte mult pe teorie și aș spune pe teorie goală. Cel mai bun exemplu aici este examenul de Bacalaureat, unde elevii sunt intruiți doar să învețe pe de rost anumite idei și opinii despre operele literare ale literaturii, pe care ulterior le vor uita după terminarea examenului”, spune Horațiu Simion. Și el studiază tot în Franța, la Paris.

Citește și