Elevator’s Pitch este o metodă prin care te vinzi în doar 60 de secunde unui angajator sau investitor. Denumirea are legătură cu durata medie a unei ascensiuni cu liftul în care v-ați nimeri, întâmplător, împreună.
Advertisment
Pare simplu, dar întotdeauna less is more, inclusiv când vine vorba de efortul depus pentru a obține o prezentare mai concisă. Îți va lua mai mult să descrii o idee într-o pagină versus cinci pagini.
Te-ai gândit că vânzarea în lift ar putea fi o variantă de selecție a ideilor cu potențial? Când nu te poți decide – la nivel individual sau de companie – care idee merită aleasă în defavoarea al-tora, folosește-te de cele 60 de secunde și observă cât de ușor sau nu poți convinge.
Recomandări
Iată câteva trucuri:
- Descrie ideea pe foarte scurt, ideal într-o propoziție
- Rezolvă o problemă – ideea ta trebuie să rezolve o problemă a cel puțin unui client. Gândește-te ce neplăcere/durere a cuiva poți rezolva cu ideea ta. Cine are o neplăcere, va căuta o soluție.
- Repetitio est mater studiorum – repetă-ți speech-ul, rescrie-l, rafinează-l, până când este atât de clar, că oricine l-ar înțelege
- Folosește o comparație – explică-ți ideea în termeni uzuali, cu referințe la situațiile din viața de zi cu zi, în așa fel încât interlocutorul să relaționeze cu ea
- Încearcă să citești audiența – adaptează modul în care îți vinzi ideea în funcție de audi-ență, unii reacționează la emoții, alții la cifre
Elevator’s Pitch ca metodă de selecție a ideilor cu potențial îți eficientizează timpul: Vei descoperi, chiar înainte să încerci să vinzi audienței, care este cu adevărat ideea care este cel mai ușor de comunicat, care rezolvă cu adevărat o problemă și pentru care ai cea mai mare energie și pasiune.