- Proiectul „România Educată” propune ca elevii din clasele primare să susțină evaluări anuale.
- Examenele nu vor înlocui, însă, Evaluările Naționale de la clasele de a doua, a patra și a șasea.
- De asemenea, învățătorii vor fi plătiți în funcție de performanțele elevilor la aceste testări.
Proiectul „România Educată” propune ca elevii din clasele primare să susțină evaluări anuale. Examenele nu vor înlocui, însă, Evaluările Naționale de la clasele de a doua, a patra și a șasea.
Advertisment
De asemenea, învățătorii vor fi plătiți în funcție de performanțele elevilor la aceste testări.
Daniela Vișoianu este expert în educație și îți spune că rezultatele elevilor nu arată cât de pregătiți sunt dascălii. În plus, nu vede cum ar putea fi sancționate cadrele didactice.
Recomandări
„Munca unui învățător dacă o apreciem în funcție de rezultatele elevului, trebuie plătită la fel. În momentul acesta îi plătim deja diferențiat. Cred că discuția de corelare cu performanța vine la pachet cu eventuale sancțiuni. Întrebarea fundamentală este: dacă un învățător are absolvenți care nu știu să scrie, să citească și să socotească, ce se întâmplă cu acești profesori? Vor fi concediați, vor fi temporar scoși din învățământ?”, se întreabă Daniela Vișoianu, expert în educație.
Adrian Enache, profesor de matematică spune că testările anuale nu sunt relevante pentru copii. De cele mai multe ori, ei nu își dau interesul, iar vina cade pe dascăli.
„Aceste testări nu se reflectă în niciun sens în catalog. Deci elevului nu-i pasă că a făcut sau că nu a făcut. Dacă vrem să schimbăm sistemulde educație în România, de aici trebuie să pornim, să schimbăm paradigma. Elevii sunt responsabili pentru rezultatele lor la învățătură”, afirmă profesorul de matematică, Adrian Enache.